Laga en läkande cylinder?

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Tjena

Oturen fortsätter grina mig i ansiktet, har ju satt ihop skotern efter ett ordentligt ras bara för att märka att den nynkasilade cylindern jag köpte läker

Läckaget sitter i ett av gängningshålen så det läker in kylarvatten in i cylindern.

Går detta att laga på något sätt med flytande metall eller linkn eller är det bara att kasta cylindern?

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det går antagligen laga med limmet som man "plastar" kanaler med då man gör riktigt grova portningar. Minns inte vad det heter, men BoostIII här på forumet använder det. Kolla med han.

C

CROA

Som jag förstår det så menar du att det läker från en av bultarna till toppen, räcker det inte med att kasta i en ny oring?

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Läckaget är nere i bulthålet i cylindern, vet inte om dom har dragit gängtappen för långt ner för hålet är ända ner i vattenkanalen under

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Altså en av hålen för toppen är draget så långt ner så att det kommer ner i en vattenkanal?
Sen så läker det upp längs skruven/pinnbulten och in i cylindern mellan ?

jag har lite svårt att fatta exakt hur det ser ut och då är det svårt att föreslå en åtgärd

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
har lagat detta en gång på en bil då tog jag silicone på gängorna å de fungerade fint. Var dock pinnbult.