Laga matta?

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Kollade på mattan i dag och såg att den hade gått av från kanten och in till ett av drvhjulshålen :afraid:eek:ch funderar på om det går å laga på nåt billigt sätt?:hmmmm: nån som vet?

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Kör ändå skulle jag säga.
Är inte värt att försöka laga det.
Skär en bit av en balatarem eller något och dra dit om du vill.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Det är stor risk att det blir värre enligt egen erfarenhet. Men det håller ju tills det går sönder, då köper man nytt.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Så här gick det för min Viper när mattan sprack in till ena hålet och sen remsa upp sig längst med mattan. Tunneln var inte fin, kylarn hade fått sig en omgång. Det hade till och med slagit hål i dynan.

Fast du har ju inga fart maskiner(om det är på nån av dom du har i infon som mattan är trasig på)så skadorna blir kanske inte så stora som för mig men det kan hända.

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Nä det ä på 39an så det lär väll inte hända så mycke på maskin om mattan pajar men ja tänkte slippa köpa en ny då mattan är fin i övrigt!

Jag tänkte om det går å smälta ihop mattan på nåt viss?

Men annars får ja väll köra så länge den håller å det kan väll kanske bli länge då det inte är allt för stor belastning på den!:rolleyes

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
mattan gick av på min faders 39:a när jag körde den. det hände inte något förutom att det rasslade till och jag tittade bak och där låg mattan som en dörrmatta utbrädad på isen, vara bara vänta tills skotern stannade eftersom det är problem att bromsa :p den gled på fint på boggien :p

everest 500

Välkänd medlem
9 nov 2005
104
0
6
Norsjö
jag låg o pressade farsans 39a på sjön när mest troligt ett vändhjul slapp, iaf tittade jag bak där det rullade boggiehjul och flög mattbitar, mattan gick av på 2 ställen rakt av, baklysena piskades sönder men annars gick det bra :)