Lappbelag

nokin

Ny medlem
16 okt 2006
2
0
1
Bollnäs
Jag äger en Ski-Doo MX, xtc -91. Dessa skotrar är ju oavsett motor relativt framtunga. Jag tänker därför montera sk."Lappbelag" 20 cm breda.
Skoterns orginalskidor är ju bara 11 cm breda, går det att montera dessa 20 cm belag på skidorna, eller bryts dom eller spricker av påfrestning eller kyla??? Dom är ju inte direkt snygga men hoppas de ökar framkomligheten i lössnö.
Haré
Bernt
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
nog ska dom hålla för det, kanske inte en sten om skidan kommer sidled mot den men annars ska det väl inte vara nå problem
 

SnoSatan

Välkänd medlem
19 nov 2005
126
0
6
35
Jag äger en Ski-Doo MX, xtc -91. Dessa skotrar är ju oavsett motor relativt framtunga. Jag tänker därför montera sk."Lappbelag" 20 cm breda.
Skoterns orginalskidor är ju bara 11 cm breda, går det att montera dessa 20 cm belag på skidorna, eller bryts dom eller spricker av påfrestning eller kyla??? Dom är ju inte direkt snygga men hoppas de ökar framkomligheten i lössnö.
Haré
Bernt
Har själv haft "lappbelag" och det blir en betydlig skillnad på framkomligheten i lössnö då skidorna flyter på snön, istället för att skotern går som en "ubåt"! Hade inga problem med mina när det var kallt och dom håller om man kör i sten o stubbar! däremot så vart det lätt djupa repor i dom av sten och liknande!
 

Kalixvansinne

Aktiv medlem
27 jul 2006
60
0
6
Skogen
finns en gubbe i karesuando tror jag bestämt att det var som gör plastskidor man får välja bred själv tror jag för brosan köpte breda skidor av han till en skandic för en tusing + - 200 som inte är skitsnygga men mycket funktionsdugliga
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
PRS chassie.....

:) Hej !

Fungerar mycket mycket bra med 20 / 25 cm breda belag på PRS chassiet.

Jag vet av flera stycken som monterat utan några som helst problem och sammstämmigt har de fått sig en "NY" maskin på köpet !



.
 

Bewra

Välkänd medlem
4 aug 2006
238
0
16
Piteå
bewra.hopto.org
Sv: PRS chassie.....

:) Hej !

Fungerar mycket mycket bra med 20 / 25 cm breda belag på PRS chassiet.

Jag vet av flera stycken som monterat utan några som helst problem och sammstämmigt har de fått sig en "NY" maskin på köpet !



.
Blir det verkligen så stor skillnad?
Är i tankarna om 20cm belag och nu har jag 15cm, men är det värt det?