led avgift???

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Vad stödjer man sej på i lagstiftningen när man begär att vi ska betala går det att reklamera om jag inte är nöjd om tex inte lederna är sladdade.
Ps nu blir det pistvakt
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Vad stödjer man sej på i lagstiftningen när man begär att vi ska betala går det att reklamera om jag inte är nöjd om tex inte lederna är sladdade.
Ps nu blir det pistvakt
För ett par år sen blev det en fällande dom i Tingsrätt mot några killar som inte betalade ledavgift i Funäsdalen.......så med andra ord.....laglig rätt verkar i de flesta fall vara säkerställt:ciao:

mvh / Matti
 

Tjompa

Medlem
27 okt 2007
28
0
1
Njurunda
Nu lånar jag tråden.
Det är så att jag ska upp till Åre över nyår och åker på fredag, så jag undrar om de finns snö, hur myrarna är och om isen på åresjön har lagt sig?
Var ju upp förra året med men då var det bara skit av alltihop så får hoppas de blir bättre i år. :D
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
För ett par år sen blev det en fällande dom i Tingsrätt mot några killar som inte betalade ledavgift i Funäsdalen.......så med andra ord.....laglig rätt verkar i de flesta fall vara säkerställt:ciao:

mvh / Matti
Domen sa bara att ledbolaget bara hadde rätt att ta ut en dröjsmålsavgift o inget annat.
Det funäsdalen stödjer sitt agerande på är att man hävdar att man kan "sälja rätten att färdas inom förbudsområde" o enligt naturvårdsverket så kan man inte sälja den rätten i mitt tycke så är man ute på väldigt hal is o jag har avrått åres ledbolag att gå vidare med planerna.