Hej, jag ska köpa första skotern, och känner mig totalt villrådig. Det som är viktigt för mig är prestanda, modernt utseende och att den ska passa hyfsat på både led och i lössnö. 2 pers måste sitta ok på den, och min budget är upp till 50000 kr även om jag hellre köper för 35000 kr. Jag tycker prestanda är kul så ball motor är viktigt, ska vara rapp och mycket effekt. Bra om den är kul att köra också, men den ska helst ha lite komfort för ledkörning.
Det som inte känns viktigt är bränsleförbrukning (men räckvidd måste vara ok), försäkringskostnader och andra driftskostnader (jag kör så lite ändå). Dock så vill jag gärna att den håller hyfsat för jag har inte alltför mycket tid att skruva.
Jag tror det lutar åt en maskin med lite längre band, kanske 150"? 2-takt känns roligast men jag har hyrt helt ok 4-takt också.
Jag såg tex en 2008 Ski-Doo MXZ X 800 R som såg sjukt ball ut, men den har för kort band (tror jag?). Finns det något liknande med längre band?
Tacksam för alla tips och råd!
Mvh Johan
Det som inte känns viktigt är bränsleförbrukning (men räckvidd måste vara ok), försäkringskostnader och andra driftskostnader (jag kör så lite ändå). Dock så vill jag gärna att den håller hyfsat för jag har inte alltför mycket tid att skruva.
Jag tror det lutar åt en maskin med lite längre band, kanske 150"? 2-takt känns roligast men jag har hyrt helt ok 4-takt också.
Jag såg tex en 2008 Ski-Doo MXZ X 800 R som såg sjukt ball ut, men den har för kort band (tror jag?). Finns det något liknande med längre band?
Tacksam för alla tips och råd!
Mvh Johan