Ledjobb Sävast -10/11.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Var ute och kollade runt längs lederna idag.

På väg mot OK har någon gallrat sly som f-n, mitt över vår led.

Vem bär ansvaret för detta, någon som vet? Det måste ju bort innan det kommer mer snö och fryser ihop.

(Nu är ju inte detta ett problem för min maskin, som lätt gled över denna djungel, men jag tänker ju mest på er andra...:biggrin1:)




Övriga leder i vårt system ser ut så här, så nu är det bara komma hit och köra. :nod:

 

pof54

Välkänd medlem
7 mar 2008
126
0
16
Ser bra ut:) man skulle bara ha tid att hänga me på en tur..

Jag tror att det är villaföreningen(eller vad de nu kallas??) på Lillgärdan som har röjt sly med stöd från Bodens komun.. Om det inte blir borttaget hur ser det ut att dra leden närmare skapa hållet??
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Nja, leden är så bra och "inkörd" bland alla skoteråkare, att jag tycker det bästa vore att någon rensade upp den från slyet.

Vet någon vem som är ansvarig på kommun eller Lillgärdan?
 

pof54

Välkänd medlem
7 mar 2008
126
0
16
Har kollat lite och det är komun som ska ta bort slyn.. Jag hoppas på att få ett namn senare ikväll att ringa imorgon!!
 

pof54

Välkänd medlem
7 mar 2008
126
0
16
Har nu på morgonen varit i kontakt med ansvarige på Lillgärdan. Vi ska träffas imorgon Lördag 0900 på OK för att visa och förklara läget. Jag och Beretta kommer vara där,, någon fler som är intresserad att dyka upp??
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sådär, jag & Pof var och mötte upp den som ansvarade för projektet.
Fixade bort slyet under dagen, perfekt!
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Tja, vad säger man...var och inspekterade deras jobb, å nog var det betydligt bättre innan dom fällde några träd.

Ett rent snabbjobb.

Trist!!

Vi får nog göra det själva. :(
 

pof54

Välkänd medlem
7 mar 2008
126
0
16
Det var tråkigt men jag är inte förvånad att det skulle bli så.. Jag gör nog en insats efter lunch imorgon..
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Kanonbra Pof, måste ju göras innan det fryser ihop.
Jag är borta efter lunch tyvärr.
Funderade på om man kunde ta motorsågen och gå längs ytterkanternaförst och såga av det som sticker in.
På så sätt behöver man bara lyfta i det riset.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Åkte ut på fm idag och hade för avsikt att dra "mitt strå från stacken" men två för mig obekanta människor hade redan precis gjort klart, dessutom erbjöd dom sig att hjälpa till med bla. sladdning under vintern, (pof54 var den ena)
F-n vad glad jag blev
 

pof54

Välkänd medlem
7 mar 2008
126
0
16
Det är alltid roligt att dra sitt strå till stacken eller sly för den delen:) Det var jag och jonte2 som var ute idag så här blev resultatet!! 4m bredd hela vägen.. Nu är det bara massor med snö som saknas
Visa bifogad bild 7805

Visa bifogad bild 7806


Jonte gömmer sig bakom tallen..
 
Last edited:

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
SUPER!!!!

Pof & Jonte blir två nya härliga tillskott i Sävastklubben :nod:
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Va kul att se och höra... ni är mycket varmt välkommen till gemenskapen.

Mvh Ordf. Pierre