Ledkontroll i mellansel

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Efter att ha vare ute och ställt i ordning Nätra IFs pistskotrar så bestämde jag mig för att åka en sväng och kolla läget på lederna då jag kom hem.

Har snöat en del så vi har väll 3dm iallafall. Körbart på de flesta lederna då de flesta går på skogsvägar.

Kom inte så långt förän jag märkte att helgens storm har tippat en del träd över lederna, så i helgen blir det att åka ut då det är ljust och ta med sig motorsågen och röjja lite.

Bilder till folket (hade bara telefon med mig så det är ingen bra kvalité):

Första trädet jag stötte på, lyckades klämma mig imellan:
9573075-JuytT.jpg

Tog ett kort vid ett kalhygge, synd det är så mörkt för det va rätt fint med all snö:
9573079-fnlfq.jpg

Efter nån kilometer till fick jag se mig som slagen, då det var alldeles för mkt träd för att ta sig igenom (ursäkta för sne bild):
9573091-aRIPx.jpg

Vart lite bökigt att sno på skotern då det var träd på båda sidor, men till slut så=)
9573099-FcWiH.jpg

Ja, det var alla kort jag tog. I helgen så följer kälke med motorsåg, aspen bränsle, sittunderlag, oboy och bullens med. Då blir det fler bilder.
 

saftblandarN

Välkänd medlem
9 feb 2010
174
0
6
Övik
varför finns det ingen forumsdel för oss häromkring? skulle vara riktigt roligt att veta vad son händer i området. :)

btw, bra initiativ. hade själv gett mig ut i helgen om jag haft några leder i närheten, måste köra på isen för att ta mig fram, haha
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Har faktiskt funderat på det jag med. Vet inte varför. Bästa vore väll om någon som sitter i styrelsen och har koll på saker och ting, vore medlem här och hade hand om en forumdel.

Men då vi har största klubben i Europa så krävs väll uppmärksamheten på annat håll skulle jag tro.

Men man kanske ska PMa någon admin och be den starta en forumdel till Nolaskogs? Problemet jag kan tänka mig är väll att (nästan)ingen här på forumet, som kör här runt övik, bryr sig ett skit on ledunderhåll och annat som gäller klubben.
 

saftblandarN

Välkänd medlem
9 feb 2010
174
0
6
Övik
Man kan ju alltid pröva. :) dessutom så tror jag många skulle nappa på att fara ut och hjälpa till ned lederna, bara man vet när, var, hur etc etc.
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Det är skaplig skilnad på snödjup bara på en mil. Tog en tur i helgen också å det är mycket träd som tippat över lederna runt mo också! Angående en forumsdel så e jag för!
 

saftblandarN

Välkänd medlem
9 feb 2010
174
0
6
Övik
om nu inte nån från nolaskogs vill gå,in och styra och ställa så kan man kanske bara skapa en forumsdel som tex heter "området örnsköldsviks kommun" eller nått? för som sagt, skulle ju vara roligt att veta vad som är på gång. :)

ingen sim vågat sig på att köra på sjön ännu? ;)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Lästa Infon på klubbforumet men han man ska maila för att fixa en egen forumdel är väll inte moderator ännu? (ewfjwbwpghjd) eller vad han heter:)

Har inte vågat isen ännu. Och nu har det vare plus 4 i ett par dagar. Men ska ändå ut i helgen så jag tänkte ta med mig isborren och traska ut en bit