ledskoter för 2st max 60 000kr?

Takido

Medlem
14 mar 2013
38
0
1
Göteborg
Hej behöver tips på nyare ledskoter till frugan gärna en touring maskin då dotter på 8 åker med bak på maskinen. Dagens tur slutade med att vi fick dra dem åter till start så behöver tips på något nyare.

Pris från 25000 upp till max 60000 ska de vara 2 takt eller 4 takt vi ska kolla efter? Så vad säger ni som har kollen vad ska jag leta efter?
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
Ski-doo Grand touring 600 ACE, där har du en fin maskin till frugan och dottern din :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Takido

Medlem
14 mar 2013
38
0
1
Göteborg
Har kollat lite i går kväll på Ski-Doo Grand Touring 600 ACE samt på Lynx Adventure LX600ACE. De ligger ju ganska lika i pris vad är det för skillnad på dessa två Maskinerna?
De ser ju helt klart trevliga ut båda två och man verkar ju få en maskin från 2011 och 500 mil och högre på mätaren.

Sen kollade jag också på en Polaris 600 IQ Touring 2011 samt en Lynx Adventure 550LX*också.

Om man ska kolla något extra på något vad gäller då samt är det några år man skall hålla sig i från?

Tipsa gärna vidare så de blir nöjda.
 

vion

Medlem
11 dec 2011
42
0
1
Lycksele
Renagde 600 sdi med löstagbar dubbel dyna?
Ingen lyxtouring men jag tycker att man åker riktigt skönt. Sen får man också en lite smidigare och roligare skoter.
 

Rsveden

Välkänd medlem
20 feb 2011
262
1
18
Västerås
Ski-doo eller Lynx med ace motorn är svårslagna om man ska åka tyst, luktfritt och billigt, driftsäkra är de också. Lynxen har bättre boggie för ledåka men lite sämre i snön jmf ski-doo. Men bägge är bra maskiner. Personligen gillar jag x-trimmen bäst då den är fantastisk på led och inte helt bortkommen i snön. Lite mindre touring, mera crossover ioförsig.
Även om jag gillar Polaris så är de inte lika bra i denna kategori skotrar. Och som jag sagt tidigare, glöm fläktisar, de är hedenhös jmf Ace.
Så mitt tips är att ni testar någon av ovanstående i tråden med ace motorn.
Lycka till!
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
RsVenture sägs ju vara ett ledlok... Finns en med turbo och 230hp för runt 55000:- på blocket om man vill ha ngt lite udda.