Lek skoter

p-atrik

Välkänd medlem
11 aug 2010
436
0
16
Timrå
Kvaddat min nuvarande skoter så den blir nog inlöst, alltså ska en ny köpas.

Kort lekmaskin som går "bra" i lössnö.
Inte nån som dricker 7 liter milen, 440 min slukade väl runt 4L milen så runt de gör inte något.
Så driftsäker som möjligt.
Budgeten är väl 50-55.

Last edited:

p-atrik

Välkänd medlem
11 aug 2010
436
0
16
Timrå
Ja och då är ju frågan vad är för- och nackdelar med dessa då?
Aldrig testat kört en IQ, rev har jag ju kört så det chassiet vet jag hur det är.

p-atrik

Välkänd medlem
11 aug 2010
436
0
16
Timrå
Hittar inga i rätt prisklass, dom ligger lite högt.
Sugen att testa ac xc 600 eller en iq600 så man får testa nått annat än rev chassiet.
Någon som kört båda och kan ge lite omdömme?

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
29
Dvärsätt
Jag har ägt en SX och äger för tillfället en IQ! :)
IQn känns smidigare att köa. Svänger smidigt och är inte alls så tungstyrd som jag trodde att den skulle vara, kör med gripperskidor på min. :)
Har inte så mycket att säga om motorn då jag har en open trimmad 600 i min, den motorn matar på bra iallfall... ;)

SXen däremot känns bastantare och stadigare över lag, riktigt bra med pulver i motorn (för att va en 600) och skickar sidorna i vädret utan problem bara det finns någon botten!
Dricker en del sås, men inte mer än andra 600.

Riktigt sköna maskiner bägge två tycker jag! Det jag har skrivit ovan är ju bara min åsikt av de båda maskinerna. Om du är ute efter en stadig räser både på marken och i luften som inte heller är bortgjord i snön så tycker jag att du ska välja Arcticen.
Men jag kan säga ungefär samma om IQn, känns mycket lättare och kanske LITE nervösare än arcticen men annars så är de ganska jämna, men känns som sagt både lättare i snön och i luften.

Som sagt så är de här endast mina åsikter, andra kanske inte håller med. :D

p-atrik

Välkänd medlem
11 aug 2010
436
0
16
Timrå
Du gjorde ju inte valet lättare direkt haha ;)
Men tack för givande info!
Ska kika runt och försöka testa köra båda två innan köp och se hur dom känns med :)