Leverans av 800 RMK (icke pro)

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Tänkte att folk kunde börja skriva när deras RMK's plockas ut. Senaste infon jag hört är slutet av november, så med lite tur så börjar dom komma in till ÅFarna snart.

Tänker nog åka in till min ÅF på fredag om jag inte hört något innan för att se om han vet något mer.

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Min skulle komma till återförsäljaren 28 November om jag minns rätt. Handlaren sa att den borde vara färdig för avhämtning i mitten av December då han inte visste hur många han skulle få, lät som att det skulle komma i omgångar.

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Fick min idag ;D ÅF sa den 5 november att dem kunde leverera den 25e. Grymt nöjd!

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Var in idag och hörde... Tydligen ska ett gäng skotrar vara på gäng in (på båt ännu) och min skulle bli leveransklar v49, dvs därnästa vecka.

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
37
Byyn
Har som sagt bara hört slutet på November eller början på December. Dock absolut senast andra veckan i December, annars skulle jag få nån form av ersättning om det skulle dra ut mer på tiden.

Pjelle

Aktiv medlem
12 nov 2006
64
0
6
Vad menar ni alla med att "min" skulle bli klar då osv.. Hur fungerar det.. Får man en viss bestämd skoter redan när man beställer den?.. alltså ett chassinummer typ?.. Jag trodde bara det var så att när skotrarna kommer, så delar handlarna ut dom planlöst eller vad man ska säga ?

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
ju tidigare du bokar din skoter ju fortare får man skotern som sakt jag bokade i sommras o då fick jag min på första leveransen sen skulle det komma en till leverans i nov nångång sen så kan det hända att det blir nån fler också men nu snackar jag om pro rmkn men jag har då svarat på din fråga

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Pratade med min handlar igår. Dom skulle anlända till Sverige imorgon onsdag. Kanske, tveksamt men kanske att jag skulle få hämta min på fredag, annars blir det nästa vecka :)

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Var in idag och fick höra att det blir ytterligare en veckas försening... Konstigt då folk redan verkar ha fått hämta sina 800 RMK's. Är dom i nåt lager och väntar på att köras upp till norrland, eller kommer mer än en båt över med skotrar?

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Nya bud från ÅF... Leverans har gått från Göteborg idag, så torsdag/fredag bör jag få den om dom hinner göra den klar.