Liberty 600

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Oki, den kommer förmodligen att få dra runt en längre matta än 307 också, men det ska den väll orka, en nerdrevning på chassiet är också en grej som kommer hända.... Håller nämligen på att bygger om XLT´n, och istället för att renovera rappel trippeln så har jag kommit över en sån motor som ämnet handlar om :)

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
haha jodå.nog orkar den de.finns ju RMK 600..dom är ju långa... de är bara dreva efter mattan helt enkelt..kolla vad RMKna har för drevning så drevar du ner 1-2 kugg på de så kommer den gå hårt ska du se=)

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Oki, Nu är iallafall motorn inhandlad... Hoppas jag blir nöjd :)

Är det SLP boostbottle orginal på dom? om inte, vad gör en sådan för skillnad?

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Misstänker du köpt den som jag har ägt en gång i tiden.
Isf sitter det Boostbottle och powerpack på den.

Detta är inte original, och tar bort blöddret på låga varv och ger en betydlig skillnad i gången!

Finns mycke att läsa på www.startinglineproducts.com

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Brickor i förgasarna som jämnar ut flödet så det får en bättre väg genom förgasarna.
Bättre gassvar och bättre bränsleekonomi ska det bidra till!

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jaha okej, aja hoppas den är någolunda rapp iallafall... borde ju inte gå sämre än xlt motorn iallafall tycker man, får då är det illa :p

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Har jag svårt att tro, XLT motorn är ju absolut inte mkt att hurra över... låter ju bara böööööööh :D Sen har ju libertyn över 20hk mer än xlt motorn också.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
ah okej, hade du 580cc?
Har bara erfarenhet utav 597cc med 95 hästar.

Denna satt i min XLT Sp -96 och var allt annat än bara BÖÖÖ... ;)

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
597 hade jag i min skoter orginal, och enligt vv hade den 87hk :)

Visst hade jag kul med min XLT också, men jag var ju inte direkt "WOW" om jag säger så, visst gick den bra, men inte så jag blev imponerad :)

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
XLT motorerna kan man få att snurra på rätt bra !
Utan pipor osv, bara sätta i drämmeln och porta själv ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Ui3gjQHxehI

Men som sagt, tror att 600 non ves motorn blir bra, en helt annan effektkurva, trippeln behöver ju varv! Och sen är den mycket driftsäkrare är trippeln. Får du bara variatorerna att lira perfa så :)

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jo, men en orginal xlt blir man ju inte allt impad över även om dom går ganska bra :)

Men känns som en liberty 600 är ettrigare eller vad man ska säga... men aja, det märks väll, men tror inte jag blir missnöjd iallafall :)