Ligger sömnlös hur gör ni?

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Elen var det jag tänkte på. Värma varmvatten+bastu varje kväll lär kosta en slant. Måste väl finnas billigare knep att ta till? Men som sagt, det lär ta hand om saken rätt effektivt iaf =)
 

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
Elen var det jag tänkte på. Värma varmvatten+bastu varje kväll lär kosta en slant. Måste väl finnas billigare knep att ta till? Men som sagt, det lär ta hand om saken rätt effektivt iaf =)
ja man kan ju inte basta varje dag. sen har ju en annan gratis el under veckorna... dock ingen bastu där. men duchar gör då jag ändå iaf varje dag så där blir det ingen skillnad
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Enligt några flummiga munkar ska man dricka EN starköl väldigt sakta,typ 10 min,å sen gå och lägga sej.. Vet ej om det funkar..
Det skulle ju inte funka så bra... Skulle bara sluta med att man var skitfull klockan 5 på morgonen, då man försökt om och om och om igen! :becky:
 

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
det är ju som sven-erik säger i pistvakt
jobba hårt olle så´sov du haha.

öl är det bästa men inte för många då blir man ju full å då går det ju inte å sova haha..

kan man inte sova så brukar ja kliva upp å göra nån nytta istället
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
promenera i en timme och lyssna på en ljudbok eller någon trevlig musik man gillar.
efter det duscha och ta en pilsner, sen sover man som en klubbad
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag brukar ha sex!! Sover som en stock efter den gymnastiken!! Finns det inte en partner så hittar du hjälp här: http://www.martinshop.se/popup_image.php/pID/4071/invis/0?www_martinshop_se=12e24cb66eca82c3a724ff25469b2074 :eyebrows:
Faktum är, att förutom den fysiska aspekten så frigörs en rad hormoner vid utlösning. Den viktigaste är prolaktin. Endorfiner osv som alla har avslappnande effekt på kroppen.

Prolaktinet är huvudorsaken till den avslappnade sinnestämningen direkt efter samlag och motverkar dopaminets upphetsande effekt.

Dock går inte sömn att uppnå på samma sätt genom onani eftersom att prolaktinnivåerna direkt efter utlösning vid onani är 4 ggr mindre än de hade varit direkt efter sex med en partner.
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
tack arjeplogarn, min flickvän har undrat jämt varför ja somnat efter kvälls aktiviteterna och nu har ja fått svaret! men låt oss inte bli för insatta i detta faktum som vi människor utövar med varandra innan cheferna här på forumet blir upprörda!
 

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Nu har jag rätt mycket värk, så jag äter medicin för att kunna sova.
Men ett tipps kan vara att testa en spikmatta ett tag.
Att man gör sig klar och går rent och lägger sig med spikmattan under.
jag brukar bli väldigt avslappnad och pömsig av spikmattan.
 

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Faktum är, att förutom den fysiska aspekten så frigörs en rad hormoner vid utlösning. Den viktigaste är prolaktin. Endorfiner osv som alla har avslappnande effekt på kroppen.

Prolaktinet är huvudorsaken till den avslappnade sinnestämningen direkt efter samlag och motverkar dopaminets upphetsande effekt.

Dock går inte sömn att uppnå på samma sätt genom onani eftersom att prolaktinnivåerna direkt efter utlösning vid onani är 4 ggr mindre än de hade varit direkt efter sex med en partner.
men man får väl runka 4ggr:nerd: