Ja hallå i stugan. Nu när jag sket i att köpa skoter inför denna vinter oxå och köpte en fin sommarbil ist så har jag nu börjat fundera lite på om man kanske ska ta å starta sig ett peojekt nästa sommar.
Det jag nu har börjat fundera lite på är att försöka leta fram en fin Arctic ST660. Den har ju en 660cc tre cylindrig 4-takts motor med turbo monterad original.
Det jag har som fundering är om de skulle gå att plocka ut lite mer effekt, hade tänkt mig nånstans mellan 150-170hk, utan att man tappar allt för mkt driftsäkerhet?
Finns det någon här på forumet som har nån erfarenhet av dessa maskiner?
Jag skulle vilja veta ungefär vad man skulle behöva göra för att nå såna siffror?
Jag har även funderat på att isf montera en 32-38mm matta och kanske även nåra dubbar. Och även fixa till fjädringen lite styvare.
Men är motorn och resten av drivlinan jag undar om just nu. Går de att plocka ur så mkt ur motorn utan att tappa allt för mkt driftsäkerhet och håller kedjehuset och övriga delar för mer effekt?
Det jag nu har börjat fundera lite på är att försöka leta fram en fin Arctic ST660. Den har ju en 660cc tre cylindrig 4-takts motor med turbo monterad original.
Det jag har som fundering är om de skulle gå att plocka ut lite mer effekt, hade tänkt mig nånstans mellan 150-170hk, utan att man tappar allt för mkt driftsäkerhet?
Finns det någon här på forumet som har nån erfarenhet av dessa maskiner?
Jag skulle vilja veta ungefär vad man skulle behöva göra för att nå såna siffror?
Jag har även funderat på att isf montera en 32-38mm matta och kanske även nåra dubbar. Och även fixa till fjädringen lite styvare.
Men är motorn och resten av drivlinan jag undar om just nu. Går de att plocka ur så mkt ur motorn utan att tappa allt för mkt driftsäkerhet och håller kedjehuset och övriga delar för mer effekt?
Last edited: