Lite omgjord zr 440 97:a

ee01mlm

Välkänd medlem
22 aug 2005
233
2
18
luleå
Har en lite lätt omgjord zr 440 97 med 99:as 600 zr motor. All plast kommer från en m5 05. Egengjord dyna. framflyttad dyna tank samt styre ca 10 cm längre fram än original. Rejäl infästning till styret inget slek här inte som annars orignal. Lindad pipa för att sänka temp under huv pga Unifilter. Attac installerad och injusterad kvar bara att dra el till handtagsvärmare baklyse och nödstopp. Tunnel och fotsteg egengjord ingen frörd för ögat men har varit med ett tag funkar dock fortfarande ruskigt bra, styva och bra inge slek här heller. Nu känns äntligen maskinen som den skall göra.

Se länk pixbox för bilder. http://www.pixbox.se/alb_show_id729810_page0.html

Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Av det jag ser på dom där mini bilderna så ser det ruskigt bra ut !!

Lägg gärna in större bilder. Använd tex Tinypic och lägg in dom till 15" skärm så blir det perfekt.

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Såg riktigt fräsig ut ju!! skulle va gött med lite större bilder son nån tidigare nämt :happy:

ee01mlm

Välkänd medlem
22 aug 2005
233
2
18
luleå
ja det kommer den att göra det sitter innanför klädseln en form av glasfiber som jag gjutit mot dynan fastsatt i tunneln så den inte kan brytas bakåt

ee01mlm

Välkänd medlem
22 aug 2005
233
2
18
luleå
Nej det var inte jag men jag funderar starkt på det till nästa säsong. Byta till lite längre boggie med en värre matta kommer nog att byta ut tunneln också till nåt nyare är ju som sagt inte vacker men härliga fotsteg som aldrig ger vika. Chassiet och framvagnen älskar jag känns faktiskt modernt även fast det är en 97 nu med mina obyggnader....

ee01mlm

Välkänd medlem
22 aug 2005
233
2
18
luleå
Här kommer lite uppdaterad bild på släden nu när den är klar. har faktiskt bytt matta till 44as matt nu bettar lite bättre än den 32:a som sitter på bilden. Skotern går riktigt bra, och känns kanon väntar bara på lite mer snö.

Attachments

ee01mlm

Välkänd medlem
22 aug 2005
233
2
18
luleå
Tackar Tackar har varit mycket slit och släp men också jävligt roligt att bygga, nu har man uppdaterad gammal busmaskin som faktiskt pinnar på otroligt bra.