Loctite vid byte av bussning i primären.

rob

Välkänd medlem
1 jan 2000
203
0
16
sundsvall
Vart får man tag på loctite? På sprängskissen ska det vara 680 till bussningen på skivan och 609 till den andra bussningen. Går det med någon annan loctite?
 

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16
Ja det går med annan loctite. Dessa som rekommenderas finns inte i sverige så gå in på loctite.se och läs dig till vilka loctie cylindrisk fastsättning som uppfyller de krav 680 och 609 uppfyller. Själv kör jag med loctite 603 när jag byter bussningar i mina tra variatorer.
 

rob

Välkänd medlem
1 jan 2000
203
0
16
sundsvall
Tackar, får kolla där och se om jag kommer fram till nått. Har du 603 till båda bussningarna? Tänka på nå speciellet när jag sätter dit dom nya? Första gången jag byter.
 

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16
Ja jag kör denna loctite till båda bussningarna. Jag har svarvat mina egna verktyg för ändamålet. Två verktyg per bussning. Ett för att få ur bussningen och ett för att få i den nya bussningen. Borrade sedan hål i bussningsverktygen så jag kan använda dessa med gängstång och pressa om det skulle behövas.

Det går att köra med typ en vanlig hylsa med rätt diameter och slå ner och ur bussningarna men risken är ju större att man skadar bussningarna och att det krånglar.

Tackar, får kolla där och se om jag kommer fram till nått. Har du 603 till båda bussningarna? Tänka på nå speciellet när jag sätter dit dom nya? Första gången jag byter.
 

rob

Välkänd medlem
1 jan 2000
203
0
16
sundsvall
Tog bort dom idag. Den lilla blev med pressen och hylsa och den stora blev med värme och lite knack eftersom jag inte hittade något med rätt diameter. Dom nya ska dit imorgon och då ska jag fixa något så jag även kan pressa den stora, vill ju inte knacka sönder bussningen.
Tack för hjälpen.