Los

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
Imorgon bitti beger vi oss till Los för lite skoteråkning!

MEN, jag har aldrig varit där, går det någon led precis vid/utanför "centrum"? som man hittar lätt till?

något bra ställe man kan stanna o lasta av o sedan köra till leden ?

Mycket tacksam för snabba svar!

Mvh

Falck
 

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
ja åkte till hamra! (är ju bara en liten bit till)
Där va det parkering mat ledkartor:D
 

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
sväng av i loos väg 310 ca 1,5 mil!!!

Det heter hamra konferens & vildmarkscenter AB

0657-35086
070-3213350
 
4

426H

Då kanske vi ses på nån myr i morgon. Tänkte utgå från Harsa och ta mig bort mot Los/Hamra i morgon. Har aldrig kört där förut så jag får se var jag hamnar. :D
 

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
Då kanske vi ses på nån myr i morgon. Tänkte utgå från Harsa och ta mig bort mot Los/Hamra i morgon. Har aldrig kört där förut så jag får se var jag hamnar. :D
jaha låter som en fin färd det! haha ja kanske de :=)

Kör du för maskin då?
 

Wetex

Välkänd medlem
1 jan 2000
160
0
16
Du kan parkera utanför Ica Näcken i Los om du inte orkar åka till hamra..På Ica kan du också lösa led kort å köpa en karta över området,leden missar du inte;)

Vilken väg har ni tänkt ta ifrån S-hamn
 

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
hehe okej, får se hur vi gör :)

Vi åker genom Bollnäs- Alfta - Edsbyn . 301an sen viker vi av på 296an mot Los.
 

Wetex

Välkänd medlem
1 jan 2000
160
0
16
Ok.. Näst tur ni ska på så rekomenderar jag att åka 4 mil till å hamna här uppe ist lite krokigt från noppi å upp men helt klart värt de..Brukar åka upp dit på dryga timmen från alfta
 

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
Blev att vi körde till Hamra o lasta av där ist. drog även en sväng till los o tanka. läre säga att leden från Hamra till Los är riktig trevlig. går att ligga på bra nog, älska kraftledningsgata! :rock:
 
4

426H

Vi höll oss kring harsa. Leden mot los var ingen höjdare så vi orka inte åka dit. Fanns fina myrar och bra med snö kring harsa så det blev en bra dag för oss också.