Losskopplinganordning till kräningshämmare => Phazer?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Är det någon som sett om det finns att köpa eller bilder på nån som gjort en egene anordning för att kunna koppla loss kräningshämmaren på en Phazer?

Jag har ju sett dessa snabbkopplingar sm säljs till Ski-Doo ( tror jag det är) men dom funkar nog inte på min skoter.

Alltså jag är ute efter att kunn akoppla loss den då jag kommer till lössnöåkning och sen "enkelt" kunna koppla på den igen då jag åker led.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Det beror väll lite på hur de ser ut på din maskin.

Jag gissar på att det är en kulled som sitter bultad i à-armarna.

Skulle du då inte kunna ta en isärtagbar kulled (typ som man fäster gasdämparna till bagaget med). Och använd en sådan på en av sidorna. Såfort du kopplar lös den så är väll krängaren urkopplad fast inte borttagen.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det är inte en kulled utan en ögla med en kula och en skruv rakt igenom...vet inte vad dom heter :)

Skulle kankse gå att bara ha en sprint istället för skruven...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Ja då vart det ju ännu lättare:) finns ju sprintar man först styr igenom hålet, och sedan viker man den 90 grader så bakdelen av sprinten "klickar fast" i stången.

Svårt att förklara, men nu när jag tänker på det så sitter det äll den tyPen av sprint på vissa andra typer av gasdämpare.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
M8 är bulten...men jag kan nog fixa nåt liknande själv med vajer som håller ringen :)