luftfiltermaterial??

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Någon som vet vart man kan köpa luftfiltermaterial på "lösvikt"...det är ju som ett "grovt" skummgummi som man sätter filterolja i. Jag skall modda min luftburk tänkte jag och behöver då göra om filtret

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag skall ta in kall luft framifrån eller ovanifrån...men vill att den luften även skall gå genom filter...
Dom kit som finns att köpa som man sätter i locket på luftburken så då går ju luften in ovanför filtret och blir inte filtrerat

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.831
864
113
Kramfors
För bästa effekt /genomflöde har jag kommit fram till Tvättpåsar för sexualbyxor och bH mm. dom finns i olika storlekar och kostar bara 30kr. En påse räcker till en hel motor.
finns på alla välsorterade underklädersbutiker typ HM,,linnex mf. Gansk slitstarka i tyget och filtrerar bort skadlig snö men inte vattenånga.

Vill du ha något bättre filtrering så köp SLP tyg för dom släpper inte ens igenom vatten.
locknersbilochmc har dessa tygbitar.

Problemet med slp tyget är att oljedimma (2takt) slår igen tyget ganska fort vid direktmontage bak på förgasare. Man bör då avfetta dom varannan tank typ. Men vid montage in till luftburk är det nog mer långlivat innan tvättning. Till fyrtaktare behövs ej tvättning i fösta taget.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag kommer att använda "meshtyg" på själva luftintaget in till burken...kanske det räcker då?