luftintag

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle
tjena,
har en viper mtn och på huven uppe vid rutan finns de luftintag som går ner till luftburken. dom är stängda på min mountain, men dom är öppna på polarens vanliga viper? intag.JPG

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
är väll kanske för att det inte ska komma ner snö i luftburken då det är en mountainmaskin och det är meningen att man ska göra i djupsnö! Men det är bara spekulationer!

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Jag hade en viper venture 600 och den var luftintagen
också täkta så jag tror att det bara är standard 700:an
som har öppningarna för att pressa in mer luft till fuggarna.

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
vet inte om du har en 03 eller 04a men det är samma saker i gasarna på både mtn å korta, 156.3 mj 45pj trottelnålen i mitten soppaskruven 1 7/8 varv så bör itne hända ngt tkr jag. bara att kolla stiften det

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
nej inte pga det där, eftersom burken inte kan dra i sig mer luft än den kan nu? (omoddad)

sen med aaen rör ska man väl hänga av slangarna från gasarna som går in i burken? och gör du det kan det sluta med att du använder typ 150 i mj

kika på m-performance bänkning med aaenrör.

om jag fattat rätt så gör slangarna från gasarna ett vakuum i burken så om du ligger stumt länge med pipor så blir det mer å mer vakuum vilket gör att den får mindre å mindre luft och det slutar i haveri.

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle
joo men den är ju moddad(uppborrad). ok ska ja koppla bort luftburken från förgasarna, då har ju inte luftburken någon mening?

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
nej jag kanske förklara dåligt ;) men ta inte bort burken! utan fram på burken sitter det två slangar som blir ett stort virrvarv på gasarna, dom hakar du ur burken bara :)

fast har du borrat den, så låt dom sitta. hur mycket har du borrat?

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
säger inte så mycket :p men jag har gjort 3st26mm hål fick höra av en som kan sitt shit att det skulle hjälpa. men antingen som gör man hål i den för att slippa vakuum eller så hänger man av slangarna.

och angående hålen vid rutan så gör det väl inget om dom är stängda heller?

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle
ok ja de kanske typ så jag har oxå, för hålen sitter de en plast och de är en liten springa som släpper in luft och dom blir igentäppta i lössnö och skotern typ dör och så fort ja lyfter på huven går den som en klocka:)....inte så kul när man försöker tas sig fram på en myr om man säger så...

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
åfan, jag köpte ett snöfilter till luftburken jag, så får se hur det funkar. fick ju is på filtret förra vintern inbillar mig att det är mindre bra :)

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
av richmotorsport i usa, men kolla om knracing får hem nå, dom hade förr. annars får du slita fram mors gamla symaskin å göra ett :) icke åker bara runt järvsö, ingen ide att ha skotern i viken om man inte har hus eller garage