"Lyktdelare" till Rave 800 -05

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Hallåj!

Har kollat på en del bilder på olika Lynx Rave 800 och märkt att en del har "delade lysen" (som på rev:en ungefär) Skulle vilja ha detta på min Rave 800 och jag undrar om det är något man köper till som en lös del eller om det är hela huven som måste bytas?

Vore trevligt om någon kunde upplysa mig om läget ang. detta!
/Sam

R

RevMan

Nej den passar inte rakt av.Bler en hel del moddande för att få dit den.

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Ah det var nästan det jag misstänkte också! :/ Men 10000poäng till dig för att du tog dig tid att svara iallafall!
Någon som vet om det finns någon överhuvudtaget som passar? Såg en medlem som hade samma "huvtyp" som jag som sedan bytt till delade lysen.
Får dock inte tag på han i PM eller något så.

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Ja det är mycket möjligt! Har försökt att hitta något liknande på internet men utan resultat. Finns det någon webshop som säljer Lynxdelar? (förutom Stenmarksmaskin och skoterdelen)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Ska passa med en lyktdelare från en Lynx 440 2005. Då kan du behålla huv och allt. Osäker hur det ser ut mot tanken dock.

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Ska passa med en lyktdelare från en Lynx 440 2005. Då kan du behålla huv och allt. Osäker hur det ser ut mot tanken dock.
Det kanske går att modifiera så det ser bra ut mot tanken också om man har tur. Då är frågan vart man kan hitta detta till en 440 2005, någon som vet av en bra lynx-webshop eller måste man gå till någon butik i stan?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jag har ställt frågan om vilka delar man behöver här på forumet och även fått svar av "Dooley" som jobbar på en åf. sök

R

RevMan

Den du länkar till passar äldre ski-doo ZX och Lynx EVOIII chassie inte R-Evo