lynx 3500 FC -91, nyper? (variator/rem problem)?
Tjena! Har lagt in detta inlägg i GLS tråden på lynx forumet också...
har nu hunnit köra några vändor med 3500:an som jag köpte för nån vecka sen, men han har stannat flera gånger och nu sist (IDAG LÖRdag) fick jag bogsera den hem. Som tur var stannade den 100 m hemifrån. Har ej kört speciellt hårt med den....
Den tappar kraft för att till slu dö...
Känns tyvärr som att den nyper . Men när han har stått en tag och svalnat så går motorn runt igen, känns som den går lätt till och med.
Har ej startat den efter senaste gången, utan jag ska nu ta bort topplocket och titta så inte något är trasigt.
Är det någon som har tips på varför han kan nypa såhär?
Till saken hör att jag har nyss bytt tändstift till BR9ES som jag fick av lynx-åf. Rätt tändstift till en 3500 fc -91???
Har kollat insugsgummin och dom ser hel ut.
Tändstiften är gyllenbruna.
Kylfläkten går runt.
motorn har gått ca 700 mil. vet ej om kolvbyte är gjort.
Har ni förslag på vad det kan vara så dela med er!!
Tjena! Har lagt in detta inlägg i GLS tråden på lynx forumet också...
har nu hunnit köra några vändor med 3500:an som jag köpte för nån vecka sen, men han har stannat flera gånger och nu sist (IDAG LÖRdag) fick jag bogsera den hem. Som tur var stannade den 100 m hemifrån. Har ej kört speciellt hårt med den....
Den tappar kraft för att till slu dö...
Känns tyvärr som att den nyper . Men när han har stått en tag och svalnat så går motorn runt igen, känns som den går lätt till och med.
Har ej startat den efter senaste gången, utan jag ska nu ta bort topplocket och titta så inte något är trasigt.
Är det någon som har tips på varför han kan nypa såhär?
Till saken hör att jag har nyss bytt tändstift till BR9ES som jag fick av lynx-åf. Rätt tändstift till en 3500 fc -91???
Har kollat insugsgummin och dom ser hel ut.
Tändstiften är gyllenbruna.
Kylfläkten går runt.
motorn har gått ca 700 mil. vet ej om kolvbyte är gjort.
Har ni förslag på vad det kan vara så dela med er!!
Last edited: