Har en lynx gls 3800 rave från 91 men en Rotax 583.
Har inte ägt skoter så länge men den har kommit med problem. Den har repat kolvar och cylindrar och även kolvringar har gått sönder.
Det har skett 2 gånger, den senaste gången lämnade jag in motorn på en skoterfirma.
Men jag litar inte på motorn ändå. Kör jag den lite försiktigt 5000-6000 varv värkar det bra. Men med högre varv tjuvstanna den efter 150-200 m.
Den betedde sig så innan den har rasat tidigare. Men ofta gick den igång efter att man har rykt lite.
Jag tycker inte den suger tjuvluft nån stans, provat med startgas och tittat på insugsgummit.
Men jag upptäckte idag att nål i trotteln var shimsad på fel sida, så att nålen har gått ner för djupt och då får mindre bensin..
Skulle det kunna vara en förklaring??
Nålen var också lite snålt ställd.
Vågar inte ge full gas i dagsläget.
Har inte ägt skoter så länge men den har kommit med problem. Den har repat kolvar och cylindrar och även kolvringar har gått sönder.
Det har skett 2 gånger, den senaste gången lämnade jag in motorn på en skoterfirma.
Men jag litar inte på motorn ändå. Kör jag den lite försiktigt 5000-6000 varv värkar det bra. Men med högre varv tjuvstanna den efter 150-200 m.
Den betedde sig så innan den har rasat tidigare. Men ofta gick den igång efter att man har rykt lite.
Jag tycker inte den suger tjuvluft nån stans, provat med startgas och tittat på insugsgummit.
Men jag upptäckte idag att nål i trotteln var shimsad på fel sida, så att nålen har gått ner för djupt och då får mindre bensin..
Skulle det kunna vara en förklaring??
Nålen var också lite snålt ställd.
Vågar inte ge full gas i dagsläget.