Lynx 550 Rave -09 Dör 5 gånger sen funkar!?

1 jan 2000
28
0
1
Jag har ett fel på min Rave 550 -09 som övergår mitt förstånd så jag rådfrågar er.

Jag har köpt den i sommar och nu när jag börjat åka på den så går den ca 10-15 minuter sen dör den helt tvärt, som om man tryckt ner dödarn. Jag rycker i startsnöret så snart den stannat å den är hur lättstartad som helst och går som en klocka. Jag åker 5-50 meter så dör den igen. Samma visa igen, rycker igång å den går som en klocka 5-50 meter igen och tvär dör. Så där gör den 5 gånger (Jo faktiskt just 5 gånger! Det har blivit exakt lika på alla tre gångerna jag vart ut å åkt hittills)
Sen efter dessa 5 stopp så går den som en dröm i flera mil tills jag ställer undan den över natten och ska ut och åka nästa gång, då beter den sej lika igen, dör 5 gånger sen går mil.

Nån som har nån ide var jag ska börja leta felet? Eller vart med om nåt liknande? Den har gått endast 130 mil

MVH Joel

1 jan 2000
28
0
1
Det var Cdi boxen som var slut på den. Kostnad ca 6500:- så den var dyr som fan men måste ju ha fart på skotern så vad göra. Går som finafan nu med ny box så jag glad, plånbok ledsen! =)