Lynx 600 -02 Frågor kring köp

Jerpan

Medlem
18 nov 2010
18
0
1
Borlänge
Har hittat en Lynx 600 -02a & har några frågor kring dom.

Pärlan har gått strax över 1000mil,Ser faktiskt kanonfin ut.
Bör man kolla efter något speciellt ? :wondering:

Den är hel och fin i chassit, inte en bula undertil. hel och fin i dyna/huv. Men milen... Lär man byta kolvar i förebyggande syfte direkt eller gasa på så länge den går bra ?
Lika fjädringen är det också dax mån tro? Allmänt annars om modellen ?

Den står i butik så det är garantier på maskin...

Tacksam för lite halvsnabba svar :becky:
MVH Jerry
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Hej.

Kolla boggieskenorna, packboxen innanför primären (ifall det läckt nå olja)
Synd är ju att den har den såkallade Serie 3 motorn, men 500 och 600 verkar klara sig rätt bra iallafall.. Är väl 800an som brukar rasa.

Jag hade bytt kolvar om dom aldrig är bytta?

Jag har en sådan där fast en 700a, gick riktigt bra..
Dom går på rullarna bra iallafall! ;)
 

Jerpan

Medlem
18 nov 2010
18
0
1
Borlänge
Nu är den inhandlad! Gjordes komptest innan köp som visa 9,5 på båda.
Är riktigt nöjd! Nu har ja lagt en beställning på massa snö också!

:)
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Roligt! har själv inhandlat mig en 600 enduro 02 förra torsdagen och väntar på att denna kyla ska försvinna och att det ska komma mycket mer snö! :)

Är du nöjd med skotern? antar att du inte hunnit köra så mycket, men skulle vara kul att veta :)
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Grattis till erat köp!

Tror ni kommer bli nöjda med maskinerna. :bigsmile:

Kan även rekomendera 5" (Om det är en riktigt fatbar höjare, annars 4" + fästen)+ Fatbar ifall ni är ca 190 långa.
Om man vill stå upp skönt, sitta blir dock inget man vill åka många hundra meter då...
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Man vart ju inte lika nöjd med köpet efter man läst tråden "varför rasar rotax serie III motorer?" nu vågar man ju knappt titta på skotern :D.

Jag fick med en 4" höjare jag satt dit igår men har inte hunnit köra så mycket då det är över -20 här :/ har original styret på men kanske byter om man hittar nått annat :)
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
600:eek:rna brukar inte rasa lika lätt som 7 och 800:eek:rna. Är veven smord nå??? Annars skulle det behövas
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Jag har faktiskt ingen aning om den är det, är inte direkt kunnig när det gäller skotrar, så vet ej hur man smörjer veven haha:D
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Du lär klyva motorn om du ska kunna fetta in det lagret.. Bara att hoppas på att det inte är nå fel att den håller då! :)

Mvh
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Åh fyf'n hoppas den håller så får man sälja den nästa vinter ;D eller kolla om någon kompis kan hjälpa en med det :) har tummen mitt i handen när det gäller detta när jag aldrig har skruvat i en skoter :p

Mvh
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Får hoppas den håller ihop :) har inte hunnit kört min så mycket, men var ut en liten sväng idag och det är ju ingen botten utan bara nån dm puder och när jag tryckte fullt så fick jag bara upp den till typ 6500rpm, är absolut inte kunnig om skotrar, men kan det bero på som sagt att det bara är lite puder och ingen botten?
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Hm okej, förra ägaren sa att han hade ställt fram primären så den skulle gå bra på höga varv men, antar att det är någon speciell fjäder man ska ha? och finns det olika hårdheter på dem eller vad man ska säga?
 

Jerpan

Medlem
18 nov 2010
18
0
1
Borlänge
Jag är supernöjd! jag är 1.70 och det sitter någon styrhöjjare på så det går även att stå skapligt skönt.
Har lyckats skjuta min första rem ute på isen. small på rejält. Annars mycket nöjd! En maskin som går riktigt bra med låg bränsleföbrukning!