Lynx 600 e-tec / RS - tips

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Efter att ha grubblat i snart ett halvår på vad jag ska köpa för skoter har jag kommit fram till en Lynx re 600 e-tec.
MEN. Jag är nämligen inbiten på förgasare och är skeptisk till e-tec maskinerna. Bör jag vara det?:confused:

Jag har nämligen fått provköra svågerns Lynx 600rs två vintrar och är helt såld på skotern. Den är helt vild efter leden och varitorsetupen är grym.

Nu till frågan..
Kan jag få en 600 e-tec att bli snarlik en rs?

Kan en E-tec med neddrevning, variatorkitt, kanske effektburk?,.. mäta sig med en 600rs?

Hoppas nån som provat båda/eller någon av maskinerna kan komma med tips och idéer! :clap2:

obs. anledningen till att jag inte köper en rs är pga. bränsleförbrukningen.

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
kör samma variatorsetup och samma drevning , plus en effekt burk lr varför inte ett helsystem? Skillnaden borde inte bli såå stor då tycker jag...

å andra sidan så är en rs billig så du borde ändå tjäna på att köpa en sån och köpa sopa , iaf en säsong :D

nickejakobsson

Välkänd medlem
18 aug 2010
211
0
16
skellefteå
har själv en rs och har testat en 600 e-tec, nej ,de kan inte mäta sig med rs:en! Portningen gör skillnad och man känner aldrig klöset i e-tecen, kör på RS!

nickejakobsson

Välkänd medlem
18 aug 2010
211
0
16
skellefteå
rs dra väldigt mkt bränsle, blev 2 000 kr mer än en org 600 för mig, ångrar mig verkligen INTE! värt de dära extra slantarna varje dag

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
RSen har klös som inte e-tec har ( dock åker jag 102oct,mod kit osv) så jag tror tyvärr inte du kan mäta dig mellan dom.
Kan dock säga att arctic snopro 600sx går bra mycke bättre än vad RS gör (snackar 10/11 års)