Lynx 800 09 bensin i luftburken

maaak

Aktiv medlem
27 feb 2007
78
0
6
södra dalarna
hej

Nån som har någon idé varför jag har bensin i luftburken?
Skotern började gå dåligt vid gaspådrag men bara till och från, ibland svarade den och gick som den ska och ibland tappa den all kraft vid gaspådrag.

Har plockat ur reedventilerna men tycker mig inte se något fel på dom så då är funderingen om det kan vara något annat eller om det helt enkelt är det enda som kan orsaka detta problem?
Har lyst med lampa på dom men har ingen/mycket liten ljusstrimma på insidan.

/Marcus

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.825
857
113
Kramfors
Kolla mer noga under reedbladen för gummit dem tätar mot i korgen kan vara sprucket så vid öppet reedblad kan gummit vika upp sig så reedbladet inte tätar helt från & till. De kan förklara både soppan i burken och att den bara går dåligt ibland. Skruva lös alla blad så du kan besikta tätytorna i korgen noga! Jag har sett den typen av skada på Rotax 800 motorers korgar så de är rel vanligt. När du sätter tillbaka bladen kan du passa på att vända dem åt de håll som tätar bäst typ vända dem de tjänar man flera 100a mil extra på så de är bara vinnvin att skruva lös dem. Skaderna på gummitätytan brukar vara rakt ut åt sidorna!

maaak

Aktiv medlem
27 feb 2007
78
0
6
södra dalarna
Väcker en gammal tråd till liv igen!
Det kom en massa annat som prioriterats under en ganska lång tid, men så fick jag för mig att skruva ihop skotern igen. Jag köpte nya v-force reeds och satt i, plockat ur soppapumpen och rengjort den, rengjort förgasaren (blåst ur alla slangar, håligheter, munstycken och nålar) Provkört skotern och den går bra/som den ska, tog ur luftburken och tog mig en titt och ser att det är bensin där igen. Någon som har erfarenhet eller idéer om vad det kan vara? Skulle vara så skönt att få ordning på den nu!