Lynx adventure 600 sdi 2007

harnevik

Ny medlem
7 apr 2023
2
0
1
42
Luleå
Hej!

Nybliven skoterägare. Har öppnat och kikat på remmen så jag vet hur det ser ut och hur man byter.

Nu när jag ska montera tillbaka allt som plockats lös får jag inte tillbaka en del. Den ska sitta in ovanför luftintagsljuddämparen men den går fasiken inte in.
Kikar man på bilder i manualen verkar det inte finnas någon sådan alls men det känns ju märkligt.

Hur fan ska den egentligen sitta? Någon som har koll? 😁

302413024230243
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.606
793
113
Kramfors
Jag hade probem med att få dit den delen också men tillslut ficck jag dit den. Jag kan inte flrklara hur för de va svårt varenda gång man tog lös den.
 

harnevik

Ny medlem
7 apr 2023
2
0
1
42
Luleå
Jag hade probem med att få dit den delen också men tillslut ficck jag dit den. Jag kan inte flrklara hur för de va svårt varenda gång man tog lös den.
Så det är mer våld som ska till alltså 😁

Du har inte kvar skotern och tillgång till den så man kan få se en bild på hur långt den ska in?
 

Drago

Semi PRO sledder
13 feb 2018
226
42
28
Dra i sidan på bukplasten samtidigt som du för in den framåt, ibland kan man även behöva ta lös filtret så blir de lättare att få dit den.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.606
793
113
Kramfors
Så det är mer våld som ska till alltså 😁

Du har inte kvar skotern och tillgång till den så man kan få se en bild på hur långt den ska in?
Nej jag har inte kvar maskinen, men Dragon påminde mig hur man gjorde, de är typ tryck in den samtidigt som du vickar in den om du förstår för rätt som de är ramlar den på plats. De käns lite rappligt men de funkar ju så man ska väl inte klaga.