Hej!
Har starka funderingar på en Lynx Adventure LX 550F 2008 års modell. Som varit safarimaskin alltså en långmilare.
Nu är min fråga det är ju en luftkyld ROTAX 550 F motor.
Jag ska ha den under min fjällvistelse 1-2 veckor/år i fjällen med fina skoterleder.
Behöver inte en racermaskin utan en skön touring maskin som är driftsäker och inte drar allt för mycket soppa. Visst lite acc vore inte fel men inte en maskin som går 200 knutar.
Är detta en maskin att rekomendera? Finns det kända svagheter/fel på dessa maskiner?
Luft eller vätskekyld? Min morbror har vätskekyld maskin lynx grandtouring 1994
Den behöver mycket lös snö för att hålla sig sval. Problemet uppstår när man kör på morgonen när det fortfarande är ca 10-15 minusgrader och man kör på skoterleden som är packad och hård skare.
Tacksam på om någon kan hjälpa mig?
Har starka funderingar på en Lynx Adventure LX 550F 2008 års modell. Som varit safarimaskin alltså en långmilare.
Nu är min fråga det är ju en luftkyld ROTAX 550 F motor.
Jag ska ha den under min fjällvistelse 1-2 veckor/år i fjällen med fina skoterleder.
Behöver inte en racermaskin utan en skön touring maskin som är driftsäker och inte drar allt för mycket soppa. Visst lite acc vore inte fel men inte en maskin som går 200 knutar.
Är detta en maskin att rekomendera? Finns det kända svagheter/fel på dessa maskiner?
Luft eller vätskekyld? Min morbror har vätskekyld maskin lynx grandtouring 1994
Den behöver mycket lös snö för att hålla sig sval. Problemet uppstår när man kör på morgonen när det fortfarande är ca 10-15 minusgrader och man kör på skoterleden som är packad och hård skare.
Tacksam på om någon kan hjälpa mig?