Lynx cobra, bara gnista ibland?

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
tjena
en polare till mig har köpt sig en lynx cobra -94
och den får bara gnista ibland. han har bytt stift men har fortfarande kvar problemet.
någon som vet vad det kan vara?

lynxrider

Välkänd medlem
20 okt 2010
530
1
16
Nälden
1994 hade väl inte lynx det bästa elsystemet, tyvärr. börja med att koppla bort de kablar som går till tändplattan bak på tändningslåset och till nödstoppen, men behåll den till stoppknappen (annars går den ej att stänga av) och prova först så. om det fortfarande är dåligt med gnista så kolla tändkablar och tändhattar, sen tändspolarna och sist CDi boxen. Lycka till!

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
hade glömt att skriva de, det var glapp i tändningslåset. men han ska koppla bort det, så vilka kablar ska man koppla ihop?

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
tjena, igår när vi åkte så åkte vi en sväng, sen bara tvärdog den. då hade tänthatten hoppat av, vi satte tillbaka sen, men sen vägrar den starta.... vad kan det vara?

yamaha et 700 pro

Välkänd medlem
29 aug 2009
250
0
16
vidsel
hade samma problem med min... bytta tandkablar, satte på en högefekts tändspolen och cdi-box.. .. nu går den bra min skoter.

kanske kan vara något sånt ?

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
vi röck tändningslåset igår, den finkar skitfint nu! :D
men det rasskar när man bromsar, vad kan det vara?
och så när man åker 2 så tar den här saxen eller vad man ska kalla det längst bak i mattan, hur ska man göra för att den inte ska göra det?

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
men nu går den ganska fint, men helt plötsligt så går den på 1 cyl. bara sådär. den har skitfin gnista och den får soppa. vad kan det vara?