Lynx Enduro -01/-02 eller Ski-doo Rev 600?

rabarberpappa

Välkänd medlem
16 maj 2009
104
0
6
Tja.

Har länge tänkt köpa Lynx Enduro 600/700 -01 med back eller Enduro 700 -02, men när jag hört massa som säger att körställningen på revarna är sköna och att dom är lätta att dra res med så har jag blivit lite intresserad på en sån också.

Kan det vara värt o lägga till 10-15k på en ski-doo rev 600 ho -03 eller -04? En Enduro kostar väl kring 30k och med back ja typ 35k..

När blev elback standardiserat på revarna? Rev 600 -03 verkar då inte ha back.

Visst en rev 04 och nyare men dom är ju så ***** dyra! Typ 50 000! Sparar ju hela 20 000 om jag köper en Lynx enduro =>

mvh

rolle

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Inte stiger priset med 5k om skotern har back... känner en som sålde en fräsch Enduro -01 för 24 och den hade back.

Tycker du ska satsa på en nyare om du har råd med det, körställningen gör en otrolig skillnad. Men kanske istället för att köpa en -03as Rev köpa en -05as Enduro, och då kan du ju dessutom få en med sdi. Har ju legat ute sådana under 40k.

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
03ans REV var full med barnsjukdomar, sprickor i chassit och massa skit att *****s med.
Är du ute efter en REV så tycker jag du ska satsa på -04 eller nyare.

rabarberpappa

Välkänd medlem
16 maj 2009
104
0
6
Inte stiger priset med 5k om skotern har back... känner en som sålde en fräsch Enduro -01 för 24 och den hade back.

Tycker du ska satsa på en nyare om du har råd med det, körställningen gör en otrolig skillnad. Men kanske istället för att köpa en -03as Rev köpa en -05as Enduro, och då kan du ju dessutom få en med sdi. Har ju legat ute sådana under 40k.
Okeejj. Fyfan vad fint pris :p

Hörru okej. Men kommer inte ha råd o uppdatera till 06ans framvagn osv på enduro 05.. Men är den inte lite väl klumpig och tung? Den ser ganska gubbig ut :p Är de okopplad boggie på den?

Dynan på den är ju då inte den snyggaste man sett. De enda jag skulle göra om jag köpte enduro 05 sdi skulle nog bli o ta bort rutan.. Så mycket att jag ska byta kåpor o allt har jag inte råd eller ork till.

Hur mycket betalar du för din Rave 800 -05 per år i försäkring? Kör du hel?

Btw har du några viktuppgifter på Lynx Enduro 600 sdi -05, Enduro Sport 600 -05, Rave 800 -05?

Och tar 600 sdi mkt mindre än sport 600 05? ganska lika,typ bara färgen som gör skillnad? Och kanske att sporten väger mindre??

rabarberpappa

Välkänd medlem
16 maj 2009
104
0
6
03ans REV var full med barnsjukdomar, sprickor i chassit och massa skit att *****s med.
Är du ute efter en REV så tycker jag du ska satsa på -04 eller nyare.
Okej :O Vilken skoter har du tänkt o köpa till vinter?

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Nejnej, tillval som monterades från fabrik.

Lynx -05 är inte alls klumpig, alla tror bara det för att den ser så ut på bild...
Prova själv så får du se, riktigt fin att köra. Dynan är inte ful enligt mig, den är ju dessutom väldigt praktisk med det stora "dynfacket". Rev har ju samma dyna -03, är det också ful eller?

Jag kör helförsäkrat, men mest för att det täcker ev. transportskador då jag fraktar ganska mycket mellan kust och fjällen. Försäkringen blir ju inte dyrare än på någon likvärdig maskin.

Rutan kan du ju kapa ner lite, det är gjort på min och jag tycker det ser riktigt fint ut :)

Jag kan kolla upp exakta vikten senare, men har för mig att det var 228 kg torr på Raven.