Lynx Enduro 600 -01! Avgasportar?

axelvonlinnet

Aktiv medlem
10 jul 2007
66
0
6
Tjenare! Hade tänkt ta upp avgasportarna och rengöra dom eftersom dom är aldrig rörd sen jag köpte skotern. Är det bara att ta lös det som ska lös och sedan dra ut dom? Är det något speciellt jag ska tänka på när jag drar ut dom förutom att komma ihåg hur dom ska sitta?
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Byt packningarna på en gång. skulle inte tro du får loss "gafflarna" utan att ha sönder packningarna om du nu inte kör riktigt fin lir.
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Var kan man få tag i en sån packning?
närmsta åf eller om du hittar nått på nätet. Tror inte dom kosta så mycket styck. Sen när du ändå är i isär med det. Kolla att dom är lika inställda, dvs att den röda "korken" inuti det svarta höljet kan man ju vrida på om man vill att skotern ska ha bäst effekt på låga/höga varv.
 

schizoo

Välkänd medlem
29 okt 2008
148
0
6
Byt packningarna på en gång. skulle inte tro du får loss "gafflarna" utan att ha sönder packningarna om du nu inte kör riktigt fin lir.
Det är inga som helst problem att få lös portarna utan att ta sönder packningen.
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Några nya packningar ska inte behövas, dom håller bara bra. Brukar vara värre på Polaris, dom packningarna sitter som berget och går lätt sönder. Iaf dom jag skruvat i, hela två stycken ;)

Vad gäller inställningen på portarna så ska korken va skruvad max i botten för att de ska ge mest.
 

axelvonlinnet

Aktiv medlem
10 jul 2007
66
0
6
Antar att det bara är att ta bort plasthöljet så är det bara att dra ut dom sen? Är ju som en liten pinne som spärr.