Lynx enduro 600sp - 02 släcker stift

Endur00n600

Medlem
6 jan 2012
40
0
1
Mora
Har som sagt problem med min maskin, haft i två tre säsonger nu..
börja med att den bara gick på en cyl vid vissa varv - löst, trotteln som var sliten så den släppte igenom (flatside).

Nu går de inte att ha den på tomgång för länge för den surar ner sig, utan man lär piska ur den uta fan direkt man startar, annars släcker den något utav stiften.

Justnu sitter de 12,5 på lågfart, kommer inte ihåg vad de kan vara på hög, 520 kanske? eller 480?

Blöddrar när den slår över te högfart tror jag, börjar fundera på om de kan vara oljepumpen som fetar på för mycket?

bytte som sagt förgasare förra säsongen dom kom från en 550, flytta över munstyckena från dom gamla. När jag köpte skotern gick den fint som fan, satt då 20 på lågfarten. De är TM 38or har jag för mig.

Ett jävla störande problem som ja behöver hjälp eller tips på vad de kan va!

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.806
850
113
Kramfors
Har du besiktat reedbladen så de stänger bra och inte är trasiga i kanterna? Slappa reeds och lätt trasiga brukar ge fet gång på tomg i första hand, men de ger även fet taskig gång uppöver i varv.

kolla så inte choken läker. Enda seriösa sättet att kolla choken ordentligt är att ta lös gasarna och loss med flotörkoppen. Däri letar man åt den borrade kanal som går till choke. Det gäller att blåsa /suga i den kanalen samtidigt som man öppnar o stänger choken,,det ska såklart vara tvärstumt när choken stängs. När man blåser däri med öppen choke så ska det blåsa in luft efter trottel mot cylinder till = inkommande chokehål i förgasarkanalen då har man hittat rätt kanal att blåsa /suga i.

Endur00n600

Medlem
6 jan 2012
40
0
1
Mora
Okej, förgasarna har ja kollat. reedsen kika ja på förr, men ska ta å byta platts på dom och se om felet flyttar sig kanske. inte tänkt efter om de är samma cylinder den släcker på. Tack för tipset! :)