Lynx enduro 700 går bara på en cylinder på tomgång

Mountain cat 600

Aktiv medlem
17 jan 2010
72
0
6
Rättvik
Hej jag har problem med lynxen.

Den går bara på en cylinder när den går ner på tomgång ibland, jag har testat komp som är lika det är gnista på båda stiften när man drar,
när man drar av tändhattarna så reagerar den mycket på en och ingenting nästan på den som inte går.

Jag har testat att spruta startgas in i förgasarna och den reagerar ingenting nästan på den som inte går.

Jag körde på vatten i sommras och sänkte den en gång om det är något som har orsakat något.

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Har du bytt stift? provat byta plats på tändhattarna? går den på båda cylindrarna när du kör? :)

Mountain cat 600

Aktiv medlem
17 jan 2010
72
0
6
Rättvik
jag har bytt stift, gängat av hatten och gängat på den igen men inte bytt plats, den går på båda bara man varvar typ 3000rpm ibland går den på båda vid lägre varv också.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
nja dom kallas ju för snöskoter av en anledning.. Finns ju iofs vattenskoter men det är ju lite skillnad....

Får man den inte riktigt torr efter att man doppat den så kan kontakter ärga och skumma elfel dyka upp..

Mountain cat 600

Aktiv medlem
17 jan 2010
72
0
6
Rättvik
Jag har hittat felet nu. jag plockade bort reedsen och såg att gummit hade gått sönder vid bladen så det vart inte tätt, sen bytte jag plats på dom så flyttade sig felet till andra cylindern.
Är det någon som vet vart man kan köpa boysen eller v force3 med gummin och reeds?