Lynx Enduro SP, RER eller HO? Hjälp vilken

Lynx Enduro ..?

• Lynx Enduro 600 HO -04

Röster: 21 38,2%
  • Lynx Enduro 600 HO -03

Röster: 3 5,5%
  • Lynx Enduro 700 RER -02

Röster: 18 32,7%
  • Lynx Enduro 700 SP -02

Röster: 4 7,3%
  • Lynx ENduro 700 SP -01

Röster: 9 16,4%

• Totalt antal som röstat
    55

Potts

Medlem
8 jul 2009
30
0
1
Tjenare.

Är sugen på Enduro som rubriken säger. Men vilken enduro ska man ha ??

Skriver nåra fördelar o nackdelar på olika modeller, tillägg gärna nåt om de e nåt som fattas eller inte stämmer..

Lynx Enduro 700 -01

+Bättre skidor än 02.

- Fåtal som finns med back

Lynx Enduro 700 -02 SP:

+Lyktdelare, fotstegsförstärkare, annan dyna än 01, annan plast men samma chassi?

- Ingen back, dock går de o montera RER. Precisions skidor = Kassa. Går dåligt i nysnö. typ bäst på led =s

Lynx Enduro 700 -02 RER:

+ Elbacken såklart och snygg i svart.

- Varken lyktdelare eller fotstegsförstärkare. Precisions skidor. Lite vekare då de inte är en SP.

Lynx Enduro 600 HO -03

+ Elback. Rätt ny = inte gått så många mil

- Problem med packboxen

Lynx Enduro 600 HO -04

+ Elback. och stort ++ att de är bra skidor. Och lite åtgärdat de där me packboxen osså var de nå mer krångel dom också fixat med tätningar.

- ?

Vilken bör jag lägga pengarna på ?

En nyare som gått förre mil och har elback som standard eller en 700 som man antingen måste montera elback på och möjligtvis gått lite hårdare?

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Vänta nu... EN TILL TRÅD? :afraid:
Kan vi inte bara göra en tråd som heter "Stora tråden om Lynx Enduro"? Helst INNAN jag får ett bryt. :bawling:

Och du... Köp en RER, skönt med back, jag lovar dig. Och billigare att montera på fotstegsförstärkare än back, skulle jag gissa.

Potts

Medlem
8 jul 2009
30
0
1
Vänta nu... EN TILL TRÅD? :afraid:
Kan vi inte bara göra en tråd som heter "Stora tråden om Lynx Enduro"? Helst INNAN jag får ett bryt. :bawling:

Och du... Köp en RER, skönt med back, jag lovar dig. Och billigare att montera på fotstegsförstärkare än back, skulle jag gissa.
Så sant. Starta den du då :)

Ja. btw Enduro 600 HO 04 har också RER? eller hur? =P

Jaa men hur lätt är det att hitta en RER 700? Såg 2 ute på blocket i vintras och ingen av dom var fräscha. Däremot så såg jag många fräscha 700 SP -02 och 600 HO -04, kan de va något?

Har 1 fråga också: Är Lynxarna 04 inblandade i Rotax Serie III? även -05 kanske? heter nästa serie, SERIE 4?

Back_Man

Välkänd medlem
11 nov 2008
232
0
16
Sälen (Rörbäcksnäs)
Ett till minus med -01 är ju att den är första årsmod av evo chassiet.
Men med Lynxarna är det inte så farligt. Dom kopierar lite av ski-doo, men gör dom bättre :rock:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Man brukar väll säga att Ski-doo är andra hands sorteringen av Lynx ;)

Nä men Lynx har ju stabila chassien. Gör som Trices säger, köp en med RER och montera fotstegsförstärkare om det behövs.

Det är exakt likadana motorer i Lynx och Ski-doo

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Köp den som är i bäst skick i jämförelse med pris. Du kan ju inte bestämma dig för en skoter här på forumet och sedan åka iväg och köpa en. Åk och titta på några, det är mitt tips:)

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
sen för det andra så finns det inga bra orginal skidor ungefär, iaf inte på nån av dom där modellerna iaf. det enda som gäller är att köpa ett par slp powder pro skidor vilken skoter du än köper :p

Potts

Medlem
8 jul 2009
30
0
1
Man brukar väll säga att Ski-doo är andra hands sorteringen av Lynx ;)

Nä men Lynx har ju stabila chassien. Gör som Trices säger, köp en med RER och montera fotstegsförstärkare om det behövs.

Det är exakt likadana motorer i Lynx och Ski-doo
Ja jag vet. Men vafan när tillverkades sista SERIE III rotaxmotorn? Vilket år fick rotax en ny serie på deras motorer. Var de 2004, 2005 eller 2006 rentav?

tenz

Välkänd medlem
26 apr 2009
170
0
6
Piteå
:hahaha: Köp en 03 lr 04 dom har juh ändå elback. Tror inte att det spelar så super stor roll för dig om du kör 600/700 du kan kanske även köra 500 för att få billigare försäkring m.m

Men det är bara ett förslag men kom ihåg att du ska ha råd med försäkring, bensin å ev. det som går sönder så du inte köper en skoter så du maxar din budget direkt. även saker som du kanske vill köpa till för alla skotrar har inte exakt det du vill ha, så pengar kommer säkert att läggas där också.:hmmmm:

tenz

Välkänd medlem
26 apr 2009
170
0
6
Piteå
Okej, nu börjar jag bli trött på alla trådar med samma innehåll! Så nu bestämmer jag att du köper en -01as enduro 500 å sen är det slut på alla dom här trådarna...

Börjar bli lite trådar :laugh:. å Jag har gjort några men vet vilken skoter jag ska ha. Men "potts" verkar fortfarande inte veta vilken skoter han ska ens titta på :laugh: Låter bra att du bestämmer åt han så slipper vi fler trådar om samma skotrar :laugh: