Lynx enduro svårstartad

Mountain cat 600

Aktiv medlem
17 jan 2010
72
0
6
Rättvik
Hej min enduro 700 rer är svårstartad när den är varm. Den är sur så man får lov att gasa när man ska starta.
Den går bra på tomgång och håller varven lite innan den går ner.
vad kan man göra åt det?

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Kolla med ÅF vad kompet ska vara. Men min bedömning är att 8,5 bar ska räcka. Om kompet kryper ner under 8 är läget annorlunda, dock.

En viktig sak: Jag hoppas du gjorde komp-provet med varm motor, annars blir det fel. Kolvringarna kan tappa spänst då dom blir varma.

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Låter som ett förgasar fel, kolla så nålventilerna är täta, rengör och kolla allmänt igenom förgasarna :)

Mountain cat 600

Aktiv medlem
17 jan 2010
72
0
6
Rättvik
Det har varit så när det var kallt ute också men den går att starta ibland utan gas nu. Det finns vell inga luftskruvar det finns ju dom där vita rattarna.

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Bränsleskruvar är det som sitter efter trottlarna med dom vita rattarna, men ta upp gasarna och rengör som sagt samt kolla nålventilerna. Är dom otät kan den bli sur när den står pga att det ständigt rinner in bränsle trots att flotörhuset är fullt.

Hade det såkallade flatside syndromet på min men efter jag tog upp och blåst ur alla munstycken osv så gick det nästan bort helt :)