lynx enduro

wesen92

Aktiv medlem
5 dec 2010
58
0
1
mora
tjena!
har lite funderingar angående min lynx enduro sp 600 -01.
Funderar på att byta matta på den, nu när den gamla blivit alltför dålig.
det jag undrar är om det går att sätta på en med 44 mm kammar och om detta skulle ge något större resultat? det är nu 32 på den.
skulle behöva eran hjälp så ös på med svar nu:)
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Blir en helt annan skotern, plötsling kan man åka i lössnö utan problem :D Och som det sas tidigare så måste dom övre vändhjulen svarvas av en aning, men helt klart värt de så du får in en 44 sen dreva ner ;) Har ett riktigt fint 21 kuggs drev om det blir aktuellt.
 

wesen92

Aktiv medlem
5 dec 2010
58
0
1
mora
Tack för alla svar:)
Är detta ett stort arbete och är det svårt att genomföra?
Och sen undrar jag även om
Motorn på 600 orkar med en så pass " stor matta" som 44 är?:)
Tacksam för alla svar:)
 

wesen92

Aktiv medlem
5 dec 2010
58
0
1
mora
okey!! hur mycket skulle jag behöva dreva ner för att det ska bli bra? och vad är orginal drevning på den modellen som jag har? någon som vet detta?:)
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Nej, som sagts tidigare är det bara dreva ner 2-3 kugg (drevar du 2 kugg brukar man slippa byta kedja) och svarva ner bärhjulen i tunneln 10mm. Enkelt jobb som jag tycker du självklart ska göra ;)
 

wesen92

Aktiv medlem
5 dec 2010
58
0
1
mora
Blivit aktuellt igen nu med mattbyte.
Dock så kommer det nog att bli en 38 då jag inte orkar hålla på att greja så mycket med skotern.
Är inte någon expert på att mecka, så det jag undrar är om detta jobb är super krångligt? Och vad orginal drev till denna skoter är för något och vad ett mindre drev kostar?
Tacksam för alla svar:)
 

wesen92

Aktiv medlem
5 dec 2010
58
0
1
mora
Blivit aktuellt igen nu med mattbyte.
Dock så kommer det nog att bli en 38 då jag inte orkar hålla på att greja så mycket med skotern.
Är inte någon expert på att mecka, så det jag undrar är om detta jobb är super krångligt? Och vad orginal drev till denna skoter är för något och vad ett mindre drev kostar?
Tacksam för alla svar:)