lynx racing 454

ErikL

Medlem
5 nov 2008
32
0
1
Jokkmokk/Umeå
tjenare! funderar att byta ner mej motormässigt till en lynx racing 454 istället för 670in eftersom jag inte har råd att köra den med mina tusen kronor i månaden. nu oroar jag mej bara att det kommer bli aldeles för lite att åka med:hmmmm: undrar ifall någon som ägt eller kört en 454 skulle kunna svara på om den kan ta sej fram i lössnön med en 32:as matta och om den går att få upp på rullen någorlunda ändå.

tacksam för snabba svar!

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Du kommer byta ner dig rejält iallafall... du kanske kan lägga ner 300 kr och lite tid att bestycka den så den tar mindre bensin? Byt fan inte ner dig, du ångrar dig bara =)

/F

ErikL

Medlem
5 nov 2008
32
0
1
Jokkmokk/Umeå
Du kommer byta ner dig rejält iallafall... du kanske kan lägga ner 300 kr och lite tid att bestycka den så den tar mindre bensin? Byt fan inte ner dig, du ångrar dig bara =)

kanske är sant, funderar på att sälja den och köpa en lite nyare 600istället. kanske inte blir så stor skillnad på bensinförbrukningen men jag vill ha ett nyare och lättare chassi också:)

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Gör som du vill hehe, men köp fan inte under 600 cc, du kommer bara ångra dig om du kört 670n då de är en ***** pigg motor =)

/F

Jonssonboy

Aktiv medlem
6 nov 2008
56
0
1
Alfta
Tja , har en 454 själv , som sagt den bara varvar i djupsnö och är inte så värst kul. Några res blir de inte, men man har skidorna på snön iaf :)