Hej,
På sista turen I våras så klappade vår trotjänare ihop. Det lät som ett slags "skrammel" och ryckig gång.
Vi försökte ett par gånger till och gick det bra(jämt) 50-100 meter och sen skrammel och dålig gång igen. Och sista gången lite mer OS och oljelukt än vanligt.
Det blev inte så mycket mer utan av med variator rem och bogsering tillbaka. Sedan provade jag igen och startade. Motorn gick ok. Gasade snabbt upp till 6000 varv.
Och idag så öppnade jag kedjehuset. Hade en bild av att det skulle vara en knut på kedjan eller liknande. Men det såg fint också.
Visst lite metallsörja längst ner. Men det är ju normalt efter en säsong.
Sedan så märkte jag lite olja i kröken.
Men det är ju en 2-taktare.
Så vad kan det vara?
Kanske motorn gick fint för att det inte var nån belastning?
Eller är det kolvarna som är på väg att gå?
På sista turen I våras så klappade vår trotjänare ihop. Det lät som ett slags "skrammel" och ryckig gång.
Vi försökte ett par gånger till och gick det bra(jämt) 50-100 meter och sen skrammel och dålig gång igen. Och sista gången lite mer OS och oljelukt än vanligt.
Det blev inte så mycket mer utan av med variator rem och bogsering tillbaka. Sedan provade jag igen och startade. Motorn gick ok. Gasade snabbt upp till 6000 varv.
Och idag så öppnade jag kedjehuset. Hade en bild av att det skulle vara en knut på kedjan eller liknande. Men det såg fint också.
Visst lite metallsörja längst ner. Men det är ju normalt efter en säsong.
Sedan så märkte jag lite olja i kröken.
Men det är ju en 2-taktare.
Så vad kan det vara?
Kanske motorn gick fint för att det inte var nån belastning?
Eller är det kolvarna som är på väg att gå?
Attachments
-
{memory} MB Visningar: 9
-
{memory} MB Visningar: 9