Lynx Ranger Mountain -03 Går lätt varm???

Simon_N

Medlem
1 mar 2009
14
0
1
Bollnäs
Har precis köpt mig en Lynx Ranger Mountain -03'a som jag prövat lite nu i dagarna. Men tycker den har lätt till att gå varm då man kör en bit efter led med pulka eller puttrar lite sakta en stund.

Finns det något som man kan göra mer än att montera isrivare?

Tänker på om det finns extra kylare eller om det kan va något med tempgivaren osv?

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Kom ett servicemeddelande när dom var ny om att de skulle monteras ett motstånd på kabeln till templampan, då den varnade för tidigt från början... Borde vara gjort på din maskin, ska sitta under en bit krympslang nere i buken precis där kabelhärvan går upp i huven.
En annan sak du kan göra är att själv mäta vattentempen när lampan börjar lysa. Fick problem med min ifjol med att den varnade vid diverse mer eller mindre otroliga tillfällen, typ full gas i lössnö, visade sig dock vara falsklarm pga av allt för klen jordkabel från mätarhuset och ner tillkontaktstycket nere vid buken... Hela matarhuset och lysen delar nämligen på EN jordkabel som inte är grövre än plus-kablarna dit upp... Drog en till extra jordkabel och sen var mitt problem ur världen.

Simon_N

Medlem
1 mar 2009
14
0
1
Bollnäs
Tack för svaren, ska kolla upp det med motståndet.

Såg idag när jag tittade lite snabbt att en av kablarna va av till temp givaren på toppen den svartröda kabeln, vet inte vad den har för uppgift men antar att det inte är bra.

Är det avancerat att byta givaren eller är det bara att gänga ut den och byta?