Lynx ranger mountain 04

Nyberg97

Medlem
22 jan 2013
8
0
1
Boden
Tja, jag hade tänkt att köpa mig en ny skoter och jag har fastnat för en ranger mountain då dem ligger i bra kurs och verkar gå bra i lössnö och på led.
Jag kommer köra kanske 80% lössnö och resten på led, det jag undrar är vad ska man kolla lite extra vid köp av en sån maskin och vad är för och nackdelar på maskinen? Ös på med information om maskinen, och försök övertyga mig om ni tycker att jag ska köpa en annan maskin ;-)
Min budget ligger på 40k Max helst billigare.

Med vänlig hälsning, Jesper

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Har själv en Adventure 800 -05 vilket är en Ranger Mountain fast 05a, riktigt härligt crossover maskin som går bra på led, tål hopp/drop, gör absolut inte bort sig i lössnö och funkar fint på vatten :)

Enda riktiga skillnaden mellan summit och ranger är att summit endast är byggd för lössnö och inte tål led, hopp osv lika bra. Summiten har ist smalare framvagn vilket man kan sakna på ranger ibland men går ju lätt att smalna av. Annars är ranger att föredra då den har enligt mig starkare chassi, boggie, framvagn och riktiga fotsteg som håller.

Sen sitter det ju serie III motorer i alla brp -00 och framåt så om du inte koll på vad det innebär så kolla tråden längst upp på skidoo avdelningen.

Nyberg97

Medlem
22 jan 2013
8
0
1
Boden
Har själv en Adventure 800 -05 vilket är en Ranger Mountain fast 05a, riktigt härligt crossover maskin som går bra på led, tål hopp/drop, gör absolut inte bort sig i lössnö och funkar fint på vatten :)

Enda riktiga skillnaden mellan summit och ranger är att summit endast är byggd för lössnö och inte tål led, hopp osv lika bra. Summiten har ist smalare framvagn vilket man kan sakna på ranger ibland men går ju lätt att smalna av. Annars är ranger att föredra då den har enligt mig starkare chassi, boggie, framvagn och riktiga fotsteg som håller.

Sen sitter det ju serie III motorer i alla brp -00 och framåt så om du inte koll på vad det innebär så kolla tråden längst upp på skidoo avdelningen.
Tack för att du tog dig tid att svara, jo jag vet att det kan innebära en del skruva i rotax 800 motorerna men det spelar ingen roll, har hört att dem går jävulskt bra när dem väl går ;-)

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
Tack för att du tog dig tid att svara, jo jag vet att det kan innebära en del skruva i rotax 800 motorerna men det spelar ingen roll, har hört att dem går jävulskt bra när dem väl går ;-)

Köpte / ska du köpa en ranger mountain ?

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
Saker att kolla på dem är hur insugsgummina ser ut och som alltid allmänna skicket. Har en RM -04 och den går riktigt fint motormässigt.. dryga 500 mil utan några bekymmer mer än med insugsgummina som ja bytte till boysen (aluminium).