lynx rave 550-08

scottzy

Medlem
18 dec 2010
20
0
1
Uppsala
tjena, tänkte byta matta på min maskin, men genom att den är ganska ny inköpt så vet jag inte riktigt vilken delning det är på den. Det är en lynx rave 550-08. Sen undrar jag även vilka kugg man skulle dreva ner den till?
tacksam för svar!!

scottzy

Medlem
18 dec 2010
20
0
1
Uppsala
ok nicce var också sugen på det! men när jag snackade med en skoterhandlare senast så sa han att det fanns risk att den skulle varva över om man skulle dreva ner den:S men om man inte skulle göra nånting och bara byta matta till en 44mm, vad skulle hända då?

lynxrider

Välkänd medlem
20 okt 2010
530
1
16
Nälden
om man byter till 44mm så tänker man väl ge sig ut i snön, övervarva kanske den gör på plogad väg. det blir ju starkare med lägre utväxling.

scottzy

Medlem
18 dec 2010
20
0
1
Uppsala
det tror jag också, men är det nödvändigt att dreva ner om man byter till en 44mm, räcker det inte bara att ändra lite i variatorn?

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
de är 2.52. jag har kört en mxz 550f med en 38 på och den var inte de starkaste dock att den va nerdrevad 2 kugg. så blås inte på för stor matta. de 60hp som är är inte tillräckligt för en 44 tycker då alafall jag.

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
ok nicce var också sugen på det! men när jag snackade med en skoterhandlare senast så sa han att det fanns risk att den skulle varva över om man skulle dreva ner den:S men om man inte skulle göra nånting och bara byta matta till en 44mm, vad skulle hända då?
OM du upplever att den övervarvar lite så kan du ju klicka ner den på primärvariatorn ett eller två steg.
En så välbalanserad och lättkörd maskin förtjänar ju något bättre än en ripsaw iaf.