Lynx rave 550 09 - går för slött

agabrieel

Ny medlem
28 jan 2012
4
0
1
örnsköldsvik
tja! jag har råkat köpa på mig en rave som sagt, jag tänkte ha den tills jag får kortet som blir nästa år. Tänkte kolla om ni har något tips på hur den ska bli lite mer rapp, slutburk,vkitt?dreva?

Kom med tips,

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
jag hade inte bytt till någon tra, sen ger de inge heller. möjligt vis mer problem med att käka remmar som den verkar kunna göra. en 550 är grymt slö, och är ingen ide att göra något för att få mer fart i den, lika bra att köpa en 600 då

fippen

Välkänd medlem
29 aug 2011
310
0
16
finland
Mera effekt är dyrt, som jag förstår det så ska du ha ny maskin nästa år. Lika bra att vänta :)

ThinhO

Välkänd medlem
15 sept 2009
264
0
16
Umeå
Släng inte ut några onödiga pengar! Bättre att göra en blocketannons och försöka byta mot en 600.
Slutburk ger inget, snarare förlorar du kraft. Sen att fränt ljud kan vara värt några hk är en annan sak..

Vkitt, knappt på en sån maskin. Dreva..? Njae, inte värt de! Satsa på en större motor! Mvh J

mbuffalo

Välkänd medlem
21 sept 2008
188
1
18
Sätt en annan slutburk som låter mycket! Mer ljud = Mer effekt!
Klipp av balataremmen så stegrar den!
Montera en 12" styrhöjare du måste stå och köra = Det fränaste som finns! Sedan ska man ha hjälmen uppe på pannan för det är också väldigt häftigt.
Då kommer skotern säkert att gå ungefär 700 kmh!

lilltampen

Välkänd medlem
27 jan 2009
200
0
16
Västerbotten
jag hade inte bytt till någon tra, sen ger de inge heller. möjligt vis mer problem med att käka remmar som den verkar kunna göra. en 550 är grymt slö, och är ingen ide att göra något för att få mer fart i den, lika bra att köpa en 600 då
Inse att det är en myt med remätning iallafall på 550:in å 600:an, mycke beror på föraren om man ger fullt direkt skotern startar så håller inte remmen länge, på min gamla rave 600 09:a (trimmad) körde jag 400 mil på första remmen och 370 mil på andra sen blev skotern såld och det var inget fel på nån av remmarna, kan hända att TRA är lite hård mot remmar men sköter man om grejorna håller det. Jag känner dessutom flera med 800 som remmar har hållit i flera 100 mil.

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Inse att det är en myt med remätning iallafall på 550:in å 600:an, mycke beror på föraren om man ger fullt direkt skotern startar så håller inte remmen länge, på min gamla rave 600 09:a (trimmad) körde jag 400 mil på första remmen och 370 mil på andra sen blev skotern såld och det var inget fel på nån av remmarna, kan hända att TRA är lite hård mot remmar men sköter man om grejorna håller det. Jag känner dessutom flera med 800 som remmar har hållit i flera 100 mil.
och jag känner flera som käkar remmar, rev, rex, zx, g-type ja alla dom har haft tra och käkat rem till frukost. nä låt cometen sitta kvar på din 550 och lägg ut den på blocket iställe och köp dig en 600