Jodå, cdi KAN glappa i lödningar så att det jävlas, det gjorde min egen på min GLS ME, den lödde jag om så började den funka.
Men just som du beskriver, att den går 2 min ,tills statorlindning och tändspole blir varma alltså, får mig att luta mer åt det hållet.
Ungefärliga värden:
Stator: 10-20 ohm
Tändspole primärsida: 0,3-0,9 ohm
Tändspole sekundärsida: 8-18 ohm
OBS! Dessa siffror är tagna ur mitt minne, så dom stämmer inte exakt. Men om det skiljer väldigt mycket på nåt av värdena så kan du återkomma så ska jag se om jag har exakta siffror.
Då nåt i tändningen felar så mycket att den stannar, så brukar man ofta få ett "nollvärde" helt plötsligt.
Så mät upp maskinen då den är kall (dra isär alla kablar i tändsystemet då ni mäter) och skriv upp värdena. Kör tills den dör, sen mäter ni fort som fan upp igen på exakt samma sätt och kolla vilka siffror som skiljer.