lynx rave 600 09 stoppar.

perree

Medlem
30 nov 2011
22
0
1
tja. sliter med at lynxen stoppar... när jag ska starta den, startar den helt fint, å går helt fint.. Efter den har blivit drifttemp, så kan den plötsligt stoppa när jag ger gass. och jag får inte start före jag har tagit ut kontakten av hjärnan å satt i igen,.. då startar den, men stoppar så fort jag ger lite för mycke gas. er också så at ljuset blir svagare när jag gasar lite, men blir normalt när jag gasar på ennu lite mer. någon som vet?? eller nån som har förslag va det kan vara? hitta ingen fel med diagnos.

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Testa mäta hur många volt du har ut ur voltregulatorn på tomgång och när du gasar, ska väll ligga på ca 12-14 Volt.

perree

Medlem
30 nov 2011
22
0
1
Hittar ingen voltregulator.. Inte på sprängskissa heller.. Hjälp? Tror det är hjärnan men.. Och hittar heller ingen som säljer strator til denna skotern(593 ss)

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Den sitter precis framför motorn, följ kablarna som går ut från statorn så ska du se att det finns en svart liten box med kylflänsar.

Stator kan du köpa hos närmaste BRP återförsäljare.

perree

Medlem
30 nov 2011
22
0
1
Den var svår att hitta! Men när jag hitta den. Så var det en röd och blå ledning som det var sliten. Teipa rundt den, och sedan dess har den gåt! Tackar för svar