Tycker de verkar va väldigt individuellt vad dom där tar.
Vi var 3st polare som köpte nya rave 600 sdi -08 unvarje gång samtidigt och ingen av dom tog lika mängd med bränsle annat än vid körning efter led.
Min med 44as matta kom då aldrig under snitt på 3 liter milen vid körning en hel dag blandat led och ospårat medans dom andra tog både mindre och mer ibland.
Fast ja fick nog den sämsta av dom iallafall för de var en hel del rackel med trasiga kablar, batteri mm, spelade ju ingen roll att de var garanti då man ändå blev utan skoter nån vecka för varje gång de uppstod ett fel.
Slutade med att efter ca 100mil så gick jag tillbaka till en beg. a-c igen fastän dom påstods rackla mer än en "ny" lynx .
En till av orsakerna till bytet var att lynxen inte gick alls i djupsnö, ställde sig bara rätt upp å grävde ner sig med skidorna kvar i luften
Hade jag kört mestadels ledkörning hade jag ev. kunnat tänka mig en rave 800 istället. Dock har jag ju gått tillbaka till att köra "gammel skoter" igen fast fördelen är att man kan göra rep själv och trimma hur man vill utan att tappa nå garantier.