Lynx rave 800 -01 fel

nedlles

Aktiv medlem
16 mar 2010
64
0
6
Köpte en ny motor från en motorservice Renegade 800 -06 på grund av att min original motor gick sönder helt. Motorn jag köpte var inte med förgasare och sånt utan bara komplett med vevaxel cylindrar topp och det. Nu har jag monterat motorn och är på väg att starta den så börjar den bara smälla när jag drar, tändstiften blir blöta och den ger fin gnista. Det smäller när jag har choken på men inte utan drar jag utan så är den sten död den vill gå igång men ändå inte. Vad kan vara felet mycket tacksam för svar:)

dennis_f

Välkänd medlem
1 jan 2000
122
0
6
Piteå Sverige
Vilket elsystem har du? Det från 01an? Svänghjul och stator från 06an? CDI från 01an?

Jag skulle tro att stator och svänghjul från 06an (som har elback) inte passar din CDI från 01.
Byt svänghjul och stator till de som sitter på 01ans motor så går det nog bättre ska du se.

R

RevMan

Ledsen att säga det men du har köpt en 800HO powertek motor. Om du har flyttat över hela elsystemet till din nya motor så måste du in till nån BRP ÅF för att ställa tändninge, sen så skulle jag tro att du måste fixa lite annan bestyckning i förgasarna när du väl har fått igång den och ställt tändningen eftersom HO motorn har lite andra porttider och så.