Lynx rave 800 -01 tändnings problem

nedlles

Aktiv medlem
16 mar 2010
64
0
6
Tjena! Jag har fått lite problem med min skoter... Det är så här att magnapullen smälte nästan helt när jag var och körde så jag drog hem den.
Men sen när jag ska testa starta den så gick den igång men började smälla som bara den så jag stängde av den och efter det går den inte igång alls den ger inge gnista över huvudtaget. Så in i garaget igen... Och då märkte jag att det ramlade ut små stål delar vars svänghjulet sitter och dom delarna ska sitta i magnapullen kan det möjligtvis ha skadat elsystemet om dom där små delarna har hamnat mellan triggern och svänghjulet eller i magneten? eller kan det vara att triggern har kommit för långt bort från svänghjulet att den inte får kontakt? Och en till fråga är hur långt ska man ha mellan triggern och svänghjulet? Mvh Jonatan tack i förhand

Braak

Välkänd medlem
24 okt 2010
194
0
6
Skellefteå
Tjena... Hade en exakt likadan skoter som du å precis samma fel som du... Min magnapull hakade upp sig i returen så den låg på å snurrade med och allt som någonsin hade funnits inuti den svarta kåpan va totalt smält och förkolnat... Skotern börjarde precis som din gå fruktansvärt dåligt å när jag lossade svänghjulet så hade det samlats massa smält plast och metalldelar från den smälta magnapullen... provade att rengöra å fixa fick den att starta men inte att gå rent. verkar vara ganska kännsligt med avstånd till trigger å sånt. kostar inte 10.000:- att byta så mitt råd till dig är att köpa nytt å byta ut....

nedlles

Aktiv medlem
16 mar 2010
64
0
6
Okej. Tack!! Ska ta och köpa nya delar enda jag blev lite "rädd" över att om det skulle ha bränt hela el systemet men tar en sak i taget. :)