Lynx rave 800 -03 El fel!!

polaris pro-x

Medlem
6 dec 2008
22
0
1
mockfjärd
Hej på er! jag har en lynx Rave 800-03 med el fel

.. varvräknaren fladdrar och om man slår på högsta på handtags värmen så börjar det att lyser tre lampor temp, olja sen nån till. Sen att lyset,hastighetsmätaren och varvräknaren dör på skotern???:hmmmm::stupid:

Är det nån som vet vart man ske börja leta????

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Ett tips i felsökningen, strömmen tar alltid enklaste vägen. Så när du slår på handtagsvärmarna så tar strömmen heldre den vägen än ut till tex lysen, Så börja kontakter och sladdar. Kan var voltregulatorn?

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Ett tips i felsökningen, strömmen tar alltid enklaste vägen. Så när du slår på handtagsvärmarna så tar strömmen heldre den vägen än ut till tex lysen, Så börja kontakter och sladdar. Kan var voltregulatorn?

Jag tror juh personligen att ett par kortslutande handtagsvärmare INTE är den lättaste vägen, det kan jag säga med säkerhet, om handtagsvärmarna fungerar när allt sk "blinkar" så orkar inte statorn leverera ström till alla komponenter, så en statorlindning jan nog vara på plats.....

polaris pro-x

Medlem
6 dec 2008
22
0
1
mockfjärd
JA men det är ju så konstigt för när man åker ett tag så fungerar varvräknaren som vanligt med hellyste på men om jag åker t.ex 90 så ligger varvräknaren ligger på (6-8) nånstans där,och slår av hellyset så börjar varvräknaren svaja till och minskar varven så kanske det blir (5-6) istället.Sen om man slår på hellyset ingen så går varvräknaren till max typ?????

det är ju jävligt konstigt.!!

Lynx800HO

Aktiv medlem
28 feb 2008
92
0
6
Hej
Jag har samma problem med min maskin.
Om det är någon som har tillgång till ett komplett el-schema i läsbart dataformat och kan skicka en länk på vart det finns så borde man kunna hitta felet. Problemet är att jag inte har hittat något pga. att verkstäderna är inte intresserad att låna ut el-schema. Finns det någon kreativ person som kan fixa det vore det tacksamt
MVH Lynx800HO