Lynx Rave 800 -05, går klent på rullen?

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Hallå. Det här kan verka extremt löjligt men..

..Enligt rubrik så har jag en Rave 800 -05 som jag tycker är lite för tam när det gäller att åka på rullen. Att få upp den på rullen är absolut inga problem, men att sedan få den att hålla sig där längre än 5 meter, det är en helt annan sak..

Jag har tänkt att det kanske är föret eller min teknik som är problemet men nu har jag testat i olika fören samt prövat att stå på alla möjliga tänkbara sätt jag kan komma på, vilket får mig att tänka att det är skotern som är problemet.

Slängde på en Speedtech burk för ett tag sen som jag tänkte kunde vara problemet, att den skulle göra så jag tappade effekt osv. Så jag monterade bort den igår, men ingen skillnad. Har även justerat remmen då den låg lite väl lågt men ingen skillnad där heller.

Anledningen till att jag ens orkar bry mig egentligen är att jag har sett skotrar, (rev och rave) samma årsmodell med samma motor (några med exakt samma setup) gå hur långt som helst på rullen och det gör mig bara lite fundersam över om det är fel på min? Den är trots allt neddrevad 2 kugg med vforce3 samt non-slip och 44"matta.

Vad har ni för erfarenhet av 800:eek:rna från -05 -06 när det gäller att åka på rullen?

/Sam

Last edited:

mobetahl

Medlem
21 dec 2010
26
0
1
Skeå
Jag är ingen expert, men jag tror det har mycket att göra med dina boggieinställningar,
Det kanske finns några klackar du kan vända på längst bak i boggien / Släppa på balataremmen / ställa den bakre dämparen lös och den främre hård.

Jag ska ställa ner skidtrycket på min skoter (Lynx 800 Powertek med pps boggie),
men att kalibrera det verkar vara helt omöjligt då jag hittills inte hittat info om detta på nätet nånstans.
Borde finnas tabeller eller motsvarande att utgå ifrån så man kan anpassa inställningarna efter körstil.

Last edited: