Lynx Rave 800R PT -10 fattas 500-600 varv

Mercaalex

Medlem
8 apr 2024
13
1
3
Boden
Tjenare!
har en lynx rave 800R Powertek -10 och går bra när den stått ute i kylan men efter man har kört mellan 30-60 minuter så varvar den 7400-7500 i snön men på väg så varvar den 7800, detta problem märkte jag efter jag hade plockat ut motorn för att byta vattenpump. har testat byta fjäder i sekundären från en -18 850 DS, bytt slutburk till org (sitter MBRP på nu som jag tror är från e-tec, sitter avgastempgivare på burken och den läker inte avgaser igenom den för den är igen svetsad) klickat upp variatorn på klick 6 och de hjälper inte, insugsgummin var väldigt dåliga och dom är ny bytt de hjälpte inte heller… dock bulten på skoterns högra sida fram till motorkudden sitter inte till 100% fast för bulten drar inget när ja skruvar fast den. kan de va bulten till motorkudden? slut/av primär fjäder? något som kärvar i sekundär/primär? håller på bli tokig och någon som varit med om liknande fel på någon liknande maskin?
MYCKET tacksam för svar!!

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.640
483
83
Malå/Adak
Om motorn rör sig så går skotern på "fel växel" så det kan stjäla varv. Laga motorfästet först.

1: Fimpa skräpburken. Den stjäl effekt och låter illa!

2: Varvar den mindre när det går tungt än då det går lätt så har du för tungt i variatorn, lätta pinnarna!

3: att det blir värre efter ett tag beror på att variatorerna blir varma, ytterligare ett tecken på att du har ställt in fel.

Reactions: suregom